| ავტორი: ბეთ ავენ ჟანრი: პროზა 21 იანვარი, 2016 |
ნაშუაღამევი იქნებოდა. უკვე მერამდენედ გაღვიძებოდა, საწოლიდან დგებოდა ისე, რომ შუქს არ აანთებდა და ფანჯარასთან მიდიოდა. გულისყურით აკვირდებოდა გარეთ ღამეს. - რომ გათენდება, ჯერემ ხელ-პირს დევიბან, მერე... არა, არა! ჯერემ ლოგინს მივალაგეფ და მერე დევიბან. მერე ქათმებს დავაპურეფ. საქათმეში რომ შევალ კარი არ უნდა დამჩეს ღიათ. ერი ნახევარლიტრიანი ბანკა პურისკეკალი უნდა დუუყარო. მერე კვერცხს ევიღეფ ბუდიდან. 5 უნდა იყოს, მარა ერთი უნდა დავტიო. მერე კუხნაში შევალ და გაზს ავანთეფ, მარჯვენა კამფორკას, ნელ ცეცხლზე ტაფას დავდგამ, ერ კობზ ზეთს დავასხამ და ორ ცალ კვერცხს დავატაფავ. მარილი პაწა უნდა. კვერცხს რომ გული გუუმაგრდება გაზს გამოვრთავ. პურს ხელით მოვტეხავ, დანა არ უნდა ვიხმარო, ხელს გამიჭრის. ამასობაში ტაფა გაგრილდება და ქე შევჭამ. მერე კიდომ ავანთებ გაზს და ჩაინიკით ერ ჭიქა წყალს დავადგამ. ორთქლი რომ ამუუვა გაზს გამოვრთავ, ე, მაი არ უნდა დამავიწყდეს! არა, არ დამავიწყდება, კი ვიზამ. მერე ყვაილებს მოვრწყავ, წყალი ერი ცუცუნიე უნდა. მერე დედასან წავალ. პაწა ხანს გაჩერდიო - ასე მითხრა. ა! რა გინდა? ყოლისფერი დევიმახსოვრე! - ფიქრობდა ფანჯარასთან მდგომი ღამესმიშტერებული ჟუბიე. შეცივდა და ლოგინში ჩაწვა. ადრიანად გაეღვიძა და ,,დედა,,-ო! - ოჰ, ა! აბდალა არ ვარ ახლა მეე? დედა რომ სახლში არაა თლად დამავიწყტა! საწოლიდან წამოდგა, შარვალი ამოიცვა, პერანგი ჩაიცვა და სვიტრშიც გაუყარა თავიც და ხელებიც. მერე სარკის წინ დადგა და როგორც შეეძლო ისე გაისწორა სამოსი. - ჯერემ ხელ-პირი უნდა დევიბანოოო. დაიბანა. - ახლა ქათმებს პურისკეკალი უნდა დუუყაროოო. კუხნაში ტომარაში ნახევარლიტრიანი ქილა ამოუსვა და ხორბლით აავსო. საქათმის კარი ფრთხილად შეაღო. ჟუბიეს დანახვაზე ქათმებმა კრიახი მორთეს და მისკენ გამოიქცნენ. - მოით, მოით! ა, მევიტანე! წელშიმოხრილი საკენკს აუჩქარებლად ყრიდა ჟუბიე. სანამ ამ საქმით იყო დაკავაებული ჟუბიას მხრებზე, ზურგზე და თავზეც კი, ასე 5-6 ქათამი დააჯდა. - მეიცათ, მეიცათ! რა იცით აი, ა?! არ დამსვაროთ! მეც კი მიყვარხართ მარა, ხომ არ გაწუხებთ? - უკმაყოფილოდ ბუზღუნებდა ჟუბიე. მერე ბუდესთან მივიდა და მართლაც 5 კვერცხი დახვდა, - ოთხი უნდა ევიღო და ერთი დავტიო. ასეც მოიქცა. კუხნაში გაზთან მივიდა. - ჯერემ არ შევჭამ... ჯერემ დედასან წავალ... მიდიოდა და ფიქრობდა ჟუბიე: - ახლა რომ ეწყინოს რომ არ მიზაკუსკია?... არ მუუყობი... მაინც ვერ გეიგებს... მარა აი ტყუილი რომ არ მინდა? რა ვქნა ახლა მე?... მივბრუნდები და კვერცხს შევიწვავ! მიბრუნდა. - მარა ახლა ძაან რომ მომენატრა?.... არა! ჯერემ დედასან წავალ! - სა მიხვალ, ბიჯო, ჟუბია ასე იალონში? - გამოსძახა მეზობელმა ანიჩქამ. - დედასან მივალ, დედასან. - ჯვარი გეწეროს, ჟუბია, ჯერემ! - გამოსძახა და ჩაილაპარაკა: - ჯვარი გეწეროს, შე საცოდაო... საფლავის ცივ ქვაზე იჯდა და გუშინდელ და დღევანდელ ამბებს უყვებოდა. არც ის დაუმალავს რომ არ უზაკუსკია, მარა პირობა მისცა, რომ სახლშიდაბრუნებისთანავე კვერცხს შეიწვავდა. შუადღემდე ესაუბრა ჟუბიე დედას... - ჯერემ გაზი უნდა ავანთო, მერე ნელ ცეცხლზე ტაფა დავდგა...ზეთი ერი კოვზი უნდა...მარილი პაწა... ასე დამიბარა დედამ... მარტოდდარჩენილი, რომლის სხეულშიც სული ისვენებდა, სახლისკენ მიდიოდა.
კომენტარები |
ილუსტრაციები |
რეცენზიები |
|
56. ვულოცავ ჟუბიეს ეკრანზე წარმატებით დავბინავებას!!! დარწმუნებული ვარ ,წინ დიდი გამარჯვებები ელოდება. მადლობა მერაბ ჩხაიძეს, დიდიებულმწერალსა და რეჟისორს ვულოცავ ჟუბიეს ეკრანზე წარმატებით დავბინავებას!!! დარწმუნებული ვარ ,წინ დიდი გამარჯვებები ელოდება. მადლობა მერაბ ჩხაიძეს, დიდიებულმწერალსა და რეჟისორს
54. რა დიდებული და საოცარი სამყაროა, მეგობარო, აქ ვცხოვრობ ეს დღეებია....... რა დიდებული და საოცარი სამყაროა, მეგობარო, აქ ვცხოვრობ ეს დღეებია.......
53. ეს მარტლა ძალიან მაგარია. ეს მარტლა ძალიან მაგარია.
51. გამაშეშა უძლიერსი ნაწარმოებია გულიდან,სულიდან წამოსულ დრამატიზმის და დიდი სიყვარული უდიდესი
განცდა, თხრობის საოცარი მანერა...
უნიკალურია.... გამაშეშა უძლიერსი ნაწარმოებია გულიდან,სულიდან წამოსულ დრამატიზმის და დიდი სიყვარული უდიდესი
განცდა, თხრობის საოცარი მანერა...
უნიკალურია....
50. გამაშეშა უძლიერსი ნაწარმოებია გულიდან,სულიდან წამოსულ დრამატიზმის და დიდი სიყვარული უდიდესი
განცდა, თხრობის საოცარი მანერა...
უნიკალურია.... გამაშეშა უძლიერსი ნაწარმოებია გულიდან,სულიდან წამოსულ დრამატიზმის და დიდი სიყვარული უდიდესი
განცდა, თხრობის საოცარი მანერა...
უნიკალურია....
49. ათჯერ წავიკითხე... 5 ათჯერ წავიკითხე... 5
48. 5 მოკითხვა და მადლობა, ავტორს!რა ზედმიწევნით ცოცხალი პერსონაჟია და რა მსუბუქი თხრობა, როგორც ყოველთვის! -მწერლობის პრეტენზია არ მაქვსო-რა თავმდაბალი ხარ ბეთ ავენ!:) 5 მოკითხვა და მადლობა, ავტორს!რა ზედმიწევნით ცოცხალი პერსონაჟია და რა მსუბუქი თხრობა, როგორც ყოველთვის! -მწერლობის პრეტენზია არ მაქვსო-რა თავმდაბალი ხარ ბეთ ავენ!:)
47. ცრემლის ორი ულუფა თითო თვალზე თითო ცრემლის ორი ულუფა თითო თვალზე თითო
46. იმდენად გულის ამაჩუყებელი ისტორიაა, შეუძლებელია უემოციოთ წაიკითხო. ამისათვის მადლობა ავტორს. ერთერთ კომენტარს ნაწილობრივ დავეთანხმები, ეს უფრო ჩანახატის ფორმის ნაწარმოებია, ვიდრე პროზა მისი ტრადიციული ელემენტებით . მცირე პროზა დიდ სიფრთხილეს მოითხოვს, მცირე ფორმატში უნდა ჩაეტიოს ნაწარმების იდეა, კულმინაცია, პერსონაჟთა სახეები. . . დამეთანხმებით,რომ ძნელი ამოცანაა.
იმდენად გულის ამაჩუყებელი ისტორიაა, შეუძლებელია უემოციოთ წაიკითხო. ამისათვის მადლობა ავტორს. ერთერთ კომენტარს ნაწილობრივ დავეთანხმები, ეს უფრო ჩანახატის ფორმის ნაწარმოებია, ვიდრე პროზა მისი ტრადიციული ელემენტებით . მცირე პროზა დიდ სიფრთხილეს მოითხოვს, მცირე ფორმატში უნდა ჩაეტიოს ნაწარმების იდეა, კულმინაცია, პერსონაჟთა სახეები. . . დამეთანხმებით,რომ ძნელი ამოცანაა.
45. ძალიან კარგია! დედა, რომელიც სიკვდილის შემდეგაც "უვლის" დაუნ შვილს. ჟუბიე ხონ სწორედ იმის მიხედვით მოქმედებს რაც დედაც ზედმიწევნით დაუბარა და როგორც ჩანს დააზეპირებინა. არამხოლოდ ძალიან ემოციური, არამედ ძალიან აქტუალური და საჭირო ნაწარმოებიც კია. გურული დიალექტის მიმართ კი ვერასოდეს ვიქნები გულგრილი. რაღაც მომენტებში ჩემი გურული ბებია დამიდგა თვალწინ (ოქტომბერში დავკარგე)... პურის კეკალსაც კი უყრიდა ქათმებს როგორც მახსოვს, და "დუუყარე"-საც ამბობდა. საერთოდ გურულ დიალექტშიც არის მცირე განსხვავებები, გააჩნია რაიონს. ძალიან კარგია! დედა, რომელიც სიკვდილის შემდეგაც "უვლის" დაუნ შვილს. ჟუბიე ხონ სწორედ იმის მიხედვით მოქმედებს რაც დედაც ზედმიწევნით დაუბარა და როგორც ჩანს დააზეპირებინა. არამხოლოდ ძალიან ემოციური, არამედ ძალიან აქტუალური და საჭირო ნაწარმოებიც კია. გურული დიალექტის მიმართ კი ვერასოდეს ვიქნები გულგრილი. რაღაც მომენტებში ჩემი გურული ბებია დამიდგა თვალწინ (ოქტომბერში დავკარგე)... პურის კეკალსაც კი უყრიდა ქათმებს როგორც მახსოვს, და "დუუყარე"-საც ამბობდა. საერთოდ გურულ დიალექტშიც არის მცირე განსხვავებები, გააჩნია რაიონს.
44. ბატონო ბეთ ავენ! ბეთ ავენ!....მეტი რაღაა მწერლობა, თუ არა კალმით (თუ თქვენი სურვილი იქნება ორიოდ სიტყვით, და თუ მოგეხასიათებათ - გრძლად და გაწელილად) ასე ნიჭიერად გადმოსცეთ განწყობა, სამყარო, ადამიანური ვნება და ტრაგედია, თუნდაც-სულის უმნიშვნელო თუ დიდი რხევები, ხასიატის შტრიხები, დრამატული თუ პატარა მღელვარებანი, ...... თქვენს რიტმში, თქვენთვის სასურველ ინტონაციებში მოაქციოთ მკითხველის სული და გული....ათჯერ წავიკითხე უკვე. ახალგაზრდებისათვის "აუცილებლად წასაკითხ ნაწარმოებთა" სიაში შევიტანდი.....გმადლობთ!!!!! :) +++++++++++++5 :) ბატონო ბეთ ავენ! ბეთ ავენ!....მეტი რაღაა მწერლობა, თუ არა კალმით (თუ თქვენი სურვილი იქნება ორიოდ სიტყვით, და თუ მოგეხასიათებათ - გრძლად და გაწელილად) ასე ნიჭიერად გადმოსცეთ განწყობა, სამყარო, ადამიანური ვნება და ტრაგედია, თუნდაც-სულის უმნიშვნელო თუ დიდი რხევები, ხასიატის შტრიხები, დრამატული თუ პატარა მღელვარებანი, ...... თქვენს რიტმში, თქვენთვის სასურველ ინტონაციებში მოაქციოთ მკითხველის სული და გული....ათჯერ წავიკითხე უკვე. ახალგაზრდებისათვის "აუცილებლად წასაკითხ ნაწარმოებთა" სიაში შევიტანდი.....გმადლობთ!!!!! :) +++++++++++++5 :)
43. ნ-ი-კ-ი, ეჭვიც არ მეპარება, ხომ ვთქვი - გავიხუმრე:) ნ-ი-კ-ი, ეჭვიც არ მეპარება, ხომ ვთქვი - გავიხუმრე:)
42. აზგო გულით კეთილი და კარგი ადამიანია ცოტა თავისებურად იცის კითხვის დასმა, მაგრამ ცუდი ადამიანი არაა ნამდვილად არც საფრთხილო :) აზგო გულით კეთილი და კარგი ადამიანია ცოტა თავისებურად იცის კითხვის დასმა, მაგრამ ცუდი ადამიანი არაა ნამდვილად არც საფრთხილო :)
41. აი, სწორედ მაგას ვგულისხმობდი! აზგოს ვუფრთხი:)(აზგო, ეს ხუმრობა არის):)
აი, სწორედ მაგას ვგულისხმობდი! აზგოს ვუფრთხი:)(აზგო, ეს ხუმრობა არის):)
40. კი ბატონო, გარდა ახალი მოთხრობის შემოთავაზებისა ოღონდ
ველით მორიგი სიამოვნების დოზას :) კი ბატონო, გარდა ახალი მოთხრობის შემოთავაზებისა ოღონდ
ველით მორიგი სიამოვნების დოზას :)
39. ნ-ი-კ-ი, ასე მგონია აღარაფერს აღარ გავაკეთებ!:)))) გმადლობ:) ნ-ი-კ-ი, ასე მგონია აღარაფერს აღარ გავაკეთებ!:)))) გმადლობ:)
38. წავიკითხე კომენტარები და გამეღიმა
ბატონო აზგო, არაფერიც არ შეიცვლებოდა გარდა კილოსი რადგან ეს პრობლემა არის საზოგადო და ჩვენნაირ გაჭირვებულ ქვეყნებში ნაკლებად მოგვარებული. სხვაგან კი უკეთაა საქმე
უბრალოდ გურული კილო უფრო ეხერხებოდა ამ ავტორს, ან ჩათვალა რომ გრული უნდა ყოფილიყო და ეს კილო აუცილებელი ხაზია ამ ტრაგიკული სურათის შესარბილებლად და ოდნავი ღიმილის შეპარვით დასაფიქრებლად.
დარწმუნებული ვარ ავტორს შეუძლია კახური კილოთიც გაიმეოროს იგივე სიუჟეტი და იმერულითაც და ყველა შემთხვევაში შედეგი ერთი იქნება ადამიანური ტრაგედია ოდნავ შემსუბუქებული ღიმილით
და საერთოდ არ არის საჭირო ის რაც თქვენ თქვით "ტექსტში არაა ნაჩვენები გარემო, მისი ფიზიკური სურათი, მოქმედი პირის თვისებები (გარეგნობა, ასაკი), არ ვიცით რამ მოიყვანა იგი იქ, სადაცაა. უცნობია საით მიდის, რა ამოძრავებს?" ფიზიკურად როგორ გამოიყურება ეს ადამიანი მე მგონია უმნიშვნელოა როგორ დაიბადა და მამამისმა რამდენი ყანწი დალია ძეობაში ეს საერთოდ უმნიშვნელო კი არა ზედმეტია
აქ არის კონკრეტული ტრაგედია გადმოცემული უაღრესად დახვეწილად ეს არის ტრაგედია უგმიროდ როცა სულერთია ჟუბიე იქნება გმირი , მიტოსბიჭი თუ ჭიჭიკიე
როგორც კი დამატებითი ყოფითი ელემენტები შევა, გაუფერულდება ეს დიდი მუხტი
რასაც იმედია ავტორი არ გააკეთებს :)
კიდევ ერთხელ მადლობა და წარმატებები ავტორს
წავიკითხე კომენტარები და გამეღიმა
ბატონო აზგო, არაფერიც არ შეიცვლებოდა გარდა კილოსი რადგან ეს პრობლემა არის საზოგადო და ჩვენნაირ გაჭირვებულ ქვეყნებში ნაკლებად მოგვარებული. სხვაგან კი უკეთაა საქმე
უბრალოდ გურული კილო უფრო ეხერხებოდა ამ ავტორს, ან ჩათვალა რომ გრული უნდა ყოფილიყო და ეს კილო აუცილებელი ხაზია ამ ტრაგიკული სურათის შესარბილებლად და ოდნავი ღიმილის შეპარვით დასაფიქრებლად.
დარწმუნებული ვარ ავტორს შეუძლია კახური კილოთიც გაიმეოროს იგივე სიუჟეტი და იმერულითაც და ყველა შემთხვევაში შედეგი ერთი იქნება ადამიანური ტრაგედია ოდნავ შემსუბუქებული ღიმილით
და საერთოდ არ არის საჭირო ის რაც თქვენ თქვით "ტექსტში არაა ნაჩვენები გარემო, მისი ფიზიკური სურათი, მოქმედი პირის თვისებები (გარეგნობა, ასაკი), არ ვიცით რამ მოიყვანა იგი იქ, სადაცაა. უცნობია საით მიდის, რა ამოძრავებს?" ფიზიკურად როგორ გამოიყურება ეს ადამიანი მე მგონია უმნიშვნელოა როგორ დაიბადა და მამამისმა რამდენი ყანწი დალია ძეობაში ეს საერთოდ უმნიშვნელო კი არა ზედმეტია
აქ არის კონკრეტული ტრაგედია გადმოცემული უაღრესად დახვეწილად ეს არის ტრაგედია უგმიროდ როცა სულერთია ჟუბიე იქნება გმირი , მიტოსბიჭი თუ ჭიჭიკიე
როგორც კი დამატებითი ყოფითი ელემენტები შევა, გაუფერულდება ეს დიდი მუხტი
რასაც იმედია ავტორი არ გააკეთებს :)
კიდევ ერთხელ მადლობა და წარმატებები ავტორს
37. აზგო, არ ვიცი! ვერაფერს გეტყვი, აზგო! :) აზგო, არ ვიცი! ვერაფერს გეტყვი, აზგო! :)
36. ბეთ ავენ, რა შეიცვლებოდა გურულის მაგიერ რომ სხვა კილო იყოს ან საერთოდ არ იყოს? იმედია, ამას "გაქაჩავ". ბეთ ავენ, რა შეიცვლებოდა გურულის მაგიერ რომ სხვა კილო იყოს ან საერთოდ არ იყოს? იმედია, ამას "გაქაჩავ".
35. არ აღიარებს მეთქი...:) მინდოდა მეთქვა არ აღიარებს მეთქი...:) მინდოდა მეთქვა
34. ბეთ ავენ, მე მინდოდა მეთქვა...რენუარს უთქვამს...:) როგორც ეტყობა აზგო, მინიმალისტურ პროზას, პროზად აღიარებს მეთქი... ბეთ ავენ, მე მინდოდა მეთქვა...რენუარს უთქვამს...:) როგორც ეტყობა აზგო, მინიმალისტურ პროზას, პროზად აღიარებს მეთქი...
33. აზგო, ნიკო ლორთქიფანიძე გაგიგია? კაი, რეზო ინანიშვილი? მინიმალისტური ჟანრი არ გსმენია ადამიანიო? გადავირიე:)
აზგო, ნიკო ლორთქიფანიძე გაგიგია? კაი, რეზო ინანიშვილი? მინიმალისტური ჟანრი არ გსმენია ადამიანიო? გადავირიე:)
32. კარგი აზგო, ამდენ პასუხს ვეგარ გავქაჩავ:)))))) რაზე საუბრობ საერთოდ?:))))))
კარგი აზგო, ამდენ პასუხს ვეგარ გავქაჩავ:)))))) რაზე საუბრობ საერთოდ?:))))))
31. ბეთ ავენ, აგერ მიშას კომენტის მეოთხე აბზაცით დავიწყებ ("პირადად მე ....") და მის გაგრძელებაზე გიპასუხებ შენს კონკრეტულ კითხვაზე: ტექსტში არაა ნაჩვენები გარემო, მისი ფიზიკური სურათი, მოქმედი პირის თვისებები (გარეგნობა, ასაკი), არ ვიცით რამ მოიყვანა იგი იქ, სადაცაა. უცნობია საით მიდის, რა ამოძრავებს? რატომ მაინდამაინც ეს მხარეებია წარმოჩენილი ამ ისტორიაში? მაგალითად, გურულის ნაცვლად რომ აჭარული ან კახური კილო ყოფილიყო ეს რას შესცვლიდა? თემა, იდეა და მისთანებზე აღარაფერს ვამბობ - ესენი ყოველთვის საჭირო არ არიან. ცხადია, პატარა მოთხრობაში იმდენი აღწერა და ან, მაგალითად, "უკანა ისტორია" ვერ იქნება რამდენიც დიდ რომანში, მაგრამ გაკვრით მაინც უნდა იყოს ნახსენები. ესაა პროზის "ტექნოლოგია", რომელსაც შენ ეტყობა პრაქტიკული თვალსაზრისით გაცნობილი არ ხარ ჯერ. იმიტომ რომ თუ იცნობ მას, მაშინ გაუგებარია რატომ უგულველყავი? თორემ სიუჟეტი ვიღაც გაჭირვებულის ცხოვრებას მოგვითხრობს თუ დევების შემმუსვრელი გმირისა, მაგას სულ არა აქვს მნიშვნელობა, მთავარია არჩეულ მასალას როგორი სიზუსტით, წესების დაცვით და წარმოსახვის უნარით გააშუქებ. ყველა თემა თანაბარუფლებიანია მხატვრულ ლიტერატურაში. გასაგებია რომ ამერიკის აღმოჩენაზე არ მაქვს პრეტენზია, მაგრამ რადგან შემეკითხე, მეც გაგეცი პასუხი, ანუ თუ ნამდვილი პროზის შექმნა გსურს, მისი წესების დარღვევ არ შეიძლება. დარღვევა კი არა, ყველაფერს რომ წესით იზამ ვითომ, მაშინც სადაა იმის გარანტია რომ რამე გამოვა? ხოლო თუ შენ უბრალოდ საიტებისთვის ანეგდოტის ფორმატში გინდა ტექსტები წერო, ეს სხვა საქმეა. მაგას ვინ მოგიშლის?
შეიძლება ჩემი აზრი არ ემთხვევა უმეტესობა აქ გამოთქმულს, მაგრმ ეს ხომ არცაა სავალდებულო, ჩვენ ხომ "დიდები" ვათ და ვიცით რომ "განსხვავებულლი აზრი" სინამდვილეში ნიშნავს საპირისპირო აზრს. ბეთ ავენ, აგერ მიშას კომენტის მეოთხე აბზაცით დავიწყებ ("პირადად მე ....") და მის გაგრძელებაზე გიპასუხებ შენს კონკრეტულ კითხვაზე: ტექსტში არაა ნაჩვენები გარემო, მისი ფიზიკური სურათი, მოქმედი პირის თვისებები (გარეგნობა, ასაკი), არ ვიცით რამ მოიყვანა იგი იქ, სადაცაა. უცნობია საით მიდის, რა ამოძრავებს? რატომ მაინდამაინც ეს მხარეებია წარმოჩენილი ამ ისტორიაში? მაგალითად, გურულის ნაცვლად რომ აჭარული ან კახური კილო ყოფილიყო ეს რას შესცვლიდა? თემა, იდეა და მისთანებზე აღარაფერს ვამბობ - ესენი ყოველთვის საჭირო არ არიან. ცხადია, პატარა მოთხრობაში იმდენი აღწერა და ან, მაგალითად, "უკანა ისტორია" ვერ იქნება რამდენიც დიდ რომანში, მაგრამ გაკვრით მაინც უნდა იყოს ნახსენები. ესაა პროზის "ტექნოლოგია", რომელსაც შენ ეტყობა პრაქტიკული თვალსაზრისით გაცნობილი არ ხარ ჯერ. იმიტომ რომ თუ იცნობ მას, მაშინ გაუგებარია რატომ უგულველყავი? თორემ სიუჟეტი ვიღაც გაჭირვებულის ცხოვრებას მოგვითხრობს თუ დევების შემმუსვრელი გმირისა, მაგას სულ არა აქვს მნიშვნელობა, მთავარია არჩეულ მასალას როგორი სიზუსტით, წესების დაცვით და წარმოსახვის უნარით გააშუქებ. ყველა თემა თანაბარუფლებიანია მხატვრულ ლიტერატურაში. გასაგებია რომ ამერიკის აღმოჩენაზე არ მაქვს პრეტენზია, მაგრამ რადგან შემეკითხე, მეც გაგეცი პასუხი, ანუ თუ ნამდვილი პროზის შექმნა გსურს, მისი წესების დარღვევ არ შეიძლება. დარღვევა კი არა, ყველაფერს რომ წესით იზამ ვითომ, მაშინც სადაა იმის გარანტია რომ რამე გამოვა? ხოლო თუ შენ უბრალოდ საიტებისთვის ანეგდოტის ფორმატში გინდა ტექსტები წერო, ეს სხვა საქმეა. მაგას ვინ მოგიშლის?
შეიძლება ჩემი აზრი არ ემთხვევა უმეტესობა აქ გამოთქმულს, მაგრმ ეს ხომ არცაა სავალდებულო, ჩვენ ხომ "დიდები" ვათ და ვიცით რომ "განსხვავებულლი აზრი" სინამდვილეში ნიშნავს საპირისპირო აზრს.
30. პირდაპირ ვიტყვი, თუმცა სამწუხაროდ გვიან წავიკითხე, ასეთი მაღალი დონის ნაწარმოები, სრულიად დახვეწილი, ემოციით გაჯერებული და სრულქმნილი, კარგახანია აქ არ წამიკითხავს.
პირდაპირ ვიტყვი, თუმცა სამწუხაროდ გვიან წავიკითხე, ასეთი მაღალი დონის ნაწარმოები, სრულიად დახვეწილი, ემოციით გაჯერებული და სრულქმნილი, კარგახანია აქ არ წამიკითხავს.
28. ეს ღიმილი :) მადლობის ნიშნად ბატონ მიშას და რა თქმა უნდა აზგოს:) ეს ღიმილი :) მადლობის ნიშნად ბატონ მიშას და რა თქმა უნდა აზგოს:)
27. აზგო, მართლა და სერიოზული ტონით სვამ ამ კითხვებს?
ზოგადად შემოქმედების მიზანია კათარზისი - განწმენდა... სხვა დანიშნულება არა აქვს შემოქმედებას. იმ შემოქმედებასაც კი, რომელიც კომერციული მხრივ წარმატებულია... - ეს ისედაც იცი;
ისიც იცი, რომ შემოქმედებისთვის და შემოქმედისთვის კომერციული მხარე არასოდეს ყოფილა მთავარი, რამდენადაც მთავარი კომერცია სულში მოზღვავებული ემოციისგან დაცლაა და რაც უფრო მეტი ჭურჭელი (ადამიანი) შეგეშველება დაცლაში, ანუ გაიზიარებს შენსას, მით უფრო ახლოს მიდის შემოქმედება მიზანთან. აი, აქ, მერეღა ერთვება კომერცია და ამაში ვერაფერს ვხედავ ცუდს, პირიქითაც კი...
პირადად მე ვთვლი, რომ ადამიანი, რომლის მიზანია მხოლოდ კომერციული წარმატება, ვერაფერ ღირებულს ვერ შექმნის. წარმატება და ფული მოდის მხოლოდ, აუცილებლად მხოლოდ მას შემდეგ, როდესაც შემოქმედი არაკომერციულ შემოქმედებით ყველა პროცედურას წარმატებით გადის. ანუ, კომერციული წარმატება მხოლოდ შედეგი და დასტურია იმისა, რომ შემოქმედმა სწორად იაზროვნა და ფულზე არ უფიქრია...
სამწუხაროდ, ეს გზა ნაკლებად მუშაობს პოეზიაში... ალბათ არ არსებობს დედამიწაზე პოეტი, რომელიც წერს ლექსს იმიტომ, რომ გაყიდოს... პოეტს ვგულისხმობ, და არა "პოეტს"!
...და სრულიად ბოლოს მოდის ის, რასაც ჩვენ მორალს ვუწოდებთ. ანუ, რას გვასწავლის რაიმე ნაწარმოები? ზოგადად არცერთი ნაწარმოები არ გვასწავლის არაფერს... ეს თავისთავად ხდება ზუსტად ისევე, როგრც რაიმეს ვსწავლობთ ცხოვრებისეული შემთხვევიდან, კარგი ადამიანის მაგალითით, შეცდომებით, წვალებით, შრომით... არცერთი მათგანი პროფესიონალი პედაგოგი არ არის... ჩვენ უბრალოდ ვსწავლობთ...
რა შეიძლებოდა გვესწავლა (რაღაი, ასე ძალიან გინდა) ამ ნაწარმოებიდან:
1. შესანიშნავად მოწოდებული დაუნის აზროვნება - დაპროგრამებული, დაზეპირებული, ავტომატური... - და ხვდები მკითხველი, ხვალ რომ ქუჩაში გახვალ და დაუნს დაინახავ, სხვანაირად უნდა მოექცე... თანასწორად უნდა მიიღო და თან მიეხმარო, რადგან მას უჭირს...
2. სწავლობ იმას, რომ შენ, ადამიანი ვალდებული ხარ იაზროვნო!
3. (ჩემთვის უმთავრესი) დაუნის მშობლები... როცა ასეთებს ვხვდები, რატომღაც ყოველთვის მშობლების მიმართ მიჩნდება უსაშველო შეცოდებისა და თანაგრძნობის განცდა. მესმის, რაოდენ განიცდიან ისინი იმ ამბავს, რომ ოდესღაც აღარ იქნებიან და მათი შვილი უპატრონოდ დარჩება. ვკითხულობდი ამ პაწია ტრაგედიას და საფლავში მწოლი დედის მაგივრად მიხაროდა, რომ ჟუბიე კარგად არის... რომ იზაკუსკებს კიდეც და ქათმებსაც დააპურებს... ცხოვრების ეს მოკლე მონაკვეთი, რაც ნაწარმოებშია, უზარმაზარ ამბავს ყვება, თუ მოუსმენ, - მე ვიცი, დარწმუნებით ვიცი, როგორი შიშით, მაგრამ დაჯერებულად აზეპირებინებდა ჟუბიეს მომაკვდავი დედა ცხოვრებას... უბრალო, მაგრამ დიდი ნუგეშია ამგვარი მშობლებისთვის ეს საკითხავი.
არა, ამ ნაწარმოებით ავტორი ფულს ვერ გააკეთებს! - გეთანხმები. თუმცა, არავინ ვიცით, მერე რა იქნება... აზგო, მართლა და სერიოზული ტონით სვამ ამ კითხვებს?
ზოგადად შემოქმედების მიზანია კათარზისი - განწმენდა... სხვა დანიშნულება არა აქვს შემოქმედებას. იმ შემოქმედებასაც კი, რომელიც კომერციული მხრივ წარმატებულია... - ეს ისედაც იცი;
ისიც იცი, რომ შემოქმედებისთვის და შემოქმედისთვის კომერციული მხარე არასოდეს ყოფილა მთავარი, რამდენადაც მთავარი კომერცია სულში მოზღვავებული ემოციისგან დაცლაა და რაც უფრო მეტი ჭურჭელი (ადამიანი) შეგეშველება დაცლაში, ანუ გაიზიარებს შენსას, მით უფრო ახლოს მიდის შემოქმედება მიზანთან. აი, აქ, მერეღა ერთვება კომერცია და ამაში ვერაფერს ვხედავ ცუდს, პირიქითაც კი...
პირადად მე ვთვლი, რომ ადამიანი, რომლის მიზანია მხოლოდ კომერციული წარმატება, ვერაფერ ღირებულს ვერ შექმნის. წარმატება და ფული მოდის მხოლოდ, აუცილებლად მხოლოდ მას შემდეგ, როდესაც შემოქმედი არაკომერციულ შემოქმედებით ყველა პროცედურას წარმატებით გადის. ანუ, კომერციული წარმატება მხოლოდ შედეგი და დასტურია იმისა, რომ შემოქმედმა სწორად იაზროვნა და ფულზე არ უფიქრია...
სამწუხაროდ, ეს გზა ნაკლებად მუშაობს პოეზიაში... ალბათ არ არსებობს დედამიწაზე პოეტი, რომელიც წერს ლექსს იმიტომ, რომ გაყიდოს... პოეტს ვგულისხმობ, და არა "პოეტს"!
...და სრულიად ბოლოს მოდის ის, რასაც ჩვენ მორალს ვუწოდებთ. ანუ, რას გვასწავლის რაიმე ნაწარმოები? ზოგადად არცერთი ნაწარმოები არ გვასწავლის არაფერს... ეს თავისთავად ხდება ზუსტად ისევე, როგრც რაიმეს ვსწავლობთ ცხოვრებისეული შემთხვევიდან, კარგი ადამიანის მაგალითით, შეცდომებით, წვალებით, შრომით... არცერთი მათგანი პროფესიონალი პედაგოგი არ არის... ჩვენ უბრალოდ ვსწავლობთ...
რა შეიძლებოდა გვესწავლა (რაღაი, ასე ძალიან გინდა) ამ ნაწარმოებიდან:
1. შესანიშნავად მოწოდებული დაუნის აზროვნება - დაპროგრამებული, დაზეპირებული, ავტომატური... - და ხვდები მკითხველი, ხვალ რომ ქუჩაში გახვალ და დაუნს დაინახავ, სხვანაირად უნდა მოექცე... თანასწორად უნდა მიიღო და თან მიეხმარო, რადგან მას უჭირს...
2. სწავლობ იმას, რომ შენ, ადამიანი ვალდებული ხარ იაზროვნო!
3. (ჩემთვის უმთავრესი) დაუნის მშობლები... როცა ასეთებს ვხვდები, რატომღაც ყოველთვის მშობლების მიმართ მიჩნდება უსაშველო შეცოდებისა და თანაგრძნობის განცდა. მესმის, რაოდენ განიცდიან ისინი იმ ამბავს, რომ ოდესღაც აღარ იქნებიან და მათი შვილი უპატრონოდ დარჩება. ვკითხულობდი ამ პაწია ტრაგედიას და საფლავში მწოლი დედის მაგივრად მიხაროდა, რომ ჟუბიე კარგად არის... რომ იზაკუსკებს კიდეც და ქათმებსაც დააპურებს... ცხოვრების ეს მოკლე მონაკვეთი, რაც ნაწარმოებშია, უზარმაზარ ამბავს ყვება, თუ მოუსმენ, - მე ვიცი, დარწმუნებით ვიცი, როგორი შიშით, მაგრამ დაჯერებულად აზეპირებინებდა ჟუბიეს მომაკვდავი დედა ცხოვრებას... უბრალო, მაგრამ დიდი ნუგეშია ამგვარი მშობლებისთვის ეს საკითხავი.
არა, ამ ნაწარმოებით ავტორი ფულს ვერ გააკეთებს! - გეთანხმები. თუმცა, არავინ ვიცით, მერე რა იქნება...
26. ემოციას ყელში მოგაბჯენს და ცრემლებად აქცევს - აი, რას აკეთებს კარგი პროზა, მით უმეტეს, როცა ეს კილოკავი ძვირფასია შენთვის. შესანიშნავია!
ემოციას ყელში მოგაბჯენს და ცრემლებად აქცევს - აი, რას აკეთებს კარგი პროზა, მით უმეტეს, როცა ეს კილოკავი ძვირფასია შენთვის. შესანიშნავია!
25. აზგო,
ეს მცირე მოცულობის ნოველაა და მკითხველიც თვითონ უნდა მიხვდეს რაც ხდება. კი, პროზა იწერება ისე, როგორც ავტორს ღმერთი უბრძანებს-ხან გულისასაჩუყებლად, ხან გასამხიარულებლად, ხან იმედის მოსაცემად, ხან სიკეთის დასანახებლად...
ახლა ვწერ წერილს, ისე, ზოგადად პროზაზე. არ ვიცი, რა გამოვა. :)) აზგო,
ეს მცირე მოცულობის ნოველაა და მკითხველიც თვითონ უნდა მიხვდეს რაც ხდება. კი, პროზა იწერება ისე, როგორც ავტორს ღმერთი უბრძანებს-ხან გულისასაჩუყებლად, ხან გასამხიარულებლად, ხან იმედის მოსაცემად, ხან სიკეთის დასანახებლად...
ახლა ვწერ წერილს, ისე, ზოგადად პროზაზე. არ ვიცი, რა გამოვა. :))
24. ტენდი, მაპატიეთ, რომ პასუხს გასწრებთ:) ბატონო აზგო, წიგნი(მოთხრობა, რომანი, პოემა, ნოველა) არაფერს არ გასწავლის, ვერც ვერავინ ვერავის ვერაფერს ვერ ასწავლის, თუ ამის ნება თავად ადამიანში არ არსებობს. რაც შეეხება წესებს, რომელზეც თქვენ ზოგადად საუბრობთ ყველა ჟანრს აქვს რაღაც თავისი წესები, გეთანხმებით, მაგრამ აქ პირადი შეკითხვა მაქვს თქვენთან - რომელი წესი დავარღვიე მე ამ მოთხრობით, ან ვერ გავითვალისწინე ბოლომდე? ძალიან მაინტერესებს. ეჭვი არ შეგეპაროთ იმაში, რომ შენიშვნა თუ გასათვალისწინებელი იქნება უპრობლემოდ გავითვალისწინებ. მე მუდმივ მოსწავლეთ რიცხვს განვეკუთნები. პატივისცემით:)
ტენდი, მაპატიეთ, რომ პასუხს გასწრებთ:) ბატონო აზგო, წიგნი(მოთხრობა, რომანი, პოემა, ნოველა) არაფერს არ გასწავლის, ვერც ვერავინ ვერავის ვერაფერს ვერ ასწავლის, თუ ამის ნება თავად ადამიანში არ არსებობს. რაც შეეხება წესებს, რომელზეც თქვენ ზოგადად საუბრობთ ყველა ჟანრს აქვს რაღაც თავისი წესები, გეთანხმებით, მაგრამ აქ პირადი შეკითხვა მაქვს თქვენთან - რომელი წესი დავარღვიე მე ამ მოთხრობით, ან ვერ გავითვალისწინე ბოლომდე? ძალიან მაინტერესებს. ეჭვი არ შეგეპაროთ იმაში, რომ შენიშვნა თუ გასათვალისწინებელი იქნება უპრობლემოდ გავითვალისწინებ. მე მუდმივ მოსწავლეთ რიცხვს განვეკუთნები. პატივისცემით:)
23. ტენდი, სიყვარული ძალიან საპასუხისმგებლო გრძნობაა და ასე იოლად როგორ იმეტებ? ( ვხუმრობ) რაც შეეხება ტრაგედიას, ჩემთვის ეს უბრალოდ ტექსტია და მასე მოგონილს კი არა რეალურ ცხოვრებაში რამდენი გაჭირვებულია იმას ვინ გაწვდება? ხოლო თუ მაინცდამაინც, თანაგრძნობის გამოწვევაა მიზანი, მაშინ პროზა ყველა წესის დაცვით უნდა იყოს დაწერილი, აბა რისთვისაა ის წესები? ან სახელგანთქმული და წარმატებული მწერლები რომ მათ იცავენ, გიჟები ხომ არ არიან? ამიტომ მინდოდა გამერკვია ამ ტექსტის დანიშნულება. ავტორმაც თავაზიანად ამიხსნა - განწყობილების შესაქმნელადო. ეს რომ გავიგე, მეც, როგორც იქნა, ამნაირ ტექსტებს ჩემთვის გასაგები კლასიფიკაცია "დავანათელე": უარყოფითი ანეკდოტი. იმას ვგულისხმობ რომ ჩვეულებრივმა ხომ უნდა გააცინოს და მხიარული განწყობა შეუქმნას მკითხველს, ამის დანიშნულება კი გამოდის ისაა რომ გული აუჩუყოს და სევდიან ხასიათზე დააყენოს. კი ბატონო. ტენდი, სიყვარული ძალიან საპასუხისმგებლო გრძნობაა და ასე იოლად როგორ იმეტებ? ( ვხუმრობ) რაც შეეხება ტრაგედიას, ჩემთვის ეს უბრალოდ ტექსტია და მასე მოგონილს კი არა რეალურ ცხოვრებაში რამდენი გაჭირვებულია იმას ვინ გაწვდება? ხოლო თუ მაინცდამაინც, თანაგრძნობის გამოწვევაა მიზანი, მაშინ პროზა ყველა წესის დაცვით უნდა იყოს დაწერილი, აბა რისთვისაა ის წესები? ან სახელგანთქმული და წარმატებული მწერლები რომ მათ იცავენ, გიჟები ხომ არ არიან? ამიტომ მინდოდა გამერკვია ამ ტექსტის დანიშნულება. ავტორმაც თავაზიანად ამიხსნა - განწყობილების შესაქმნელადო. ეს რომ გავიგე, მეც, როგორც იქნა, ამნაირ ტექსტებს ჩემთვის გასაგები კლასიფიკაცია "დავანათელე": უარყოფითი ანეკდოტი. იმას ვგულისხმობ რომ ჩვეულებრივმა ხომ უნდა გააცინოს და მხიარული განწყობა შეუქმნას მკითხველს, ამის დანიშნულება კი გამოდის ისაა რომ გული აუჩუყოს და სევდიან ხასიათზე დააყენოს. კი ბატონო.
22. ბრწყინვალეა... გმადლობთ... წარმატებები... ბრწყინვალეა... გმადლობთ... წარმატებები...
21. აზგო, ნეტავი იცოდე, როგორ მიყვარხარ! :)))) ბავშვიბით მიამიტად ეკითხები ავტორს და ამიტომ :)
ეს არის დიდი ტრაგედია ავადმყოფი ადამიანისა. ასე მარტივად, ასე ორიოდ სიტყვაში, იშვიათად, ვინმემ გადმოსცეს ამხელა მარტოობა.
პატივისცემით. :)
აზგო, ნეტავი იცოდე, როგორ მიყვარხარ! :)))) ბავშვიბით მიამიტად ეკითხები ავტორს და ამიტომ :)
ეს არის დიდი ტრაგედია ავადმყოფი ადამიანისა. ასე მარტივად, ასე ორიოდ სიტყვაში, იშვიათად, ვინმემ გადმოსცეს ამხელა მარტოობა.
პატივისცემით. :)
20. 5. კილოკავი უხდება საშინლად.
"ჯვარი გეწეროს, შე საცოდაო..." - ეს იყო ყველაფერი რაც იყო. ფინალი შესანიშნავი: "სხეულშიც სული ისვენებდა".
როგორი ნათელი ადამიანის დაწერილია "ჟუბიე," უკვე ვიგრძენი. 5. კილოკავი უხდება საშინლად.
"ჯვარი გეწეროს, შე საცოდაო..." - ეს იყო ყველაფერი რაც იყო. ფინალი შესანიშნავი: "სხეულშიც სული ისვენებდა".
როგორი ნათელი ადამიანის დაწერილია "ჟუბიე," უკვე ვიგრძენი.
19. ბეთ ავენი. მადლობელი ვრცელი და ინფორმატიული პასუხისთვის. აზრი გავიგე - ტექსტი დაქწერილია განწყობის შესაქმნელად. რატომაც არა? უბრალოდ, ამ ტიპის ნაწერთა ავტორებს უწინაც ვუსვამდი ამ კითხვას მაგრამ არ ვიცი, დაცინვად, ქიშპობად თუ რაღაც სხვა "სიცუდედ" ეჩვენებოდათ ალბათ და ამიტომ ყოველთვის ღიზიანდებოდნენ. არადა არც ვინმეს ვექიშპებოდი, უბრალოდ ჩემთვის, ადამიანისთვის რომელიც პროზას პირველ რიგში მისი კომერციული პოტეციალიდან გამომდინარე აფასებს, ამნაირი ტექსტი უბრალოდ ხათაბალაა! დაბნეულობის და გაუგებრობის წყარო. მაგრამ შენი პასუხი მაჩვენებს რომ ტყუილად არ დავმშრალვარ, როგორც იქნა მაინც გადავეყარე საღად მოაზროვნე ადამიანს, ძალიანაც კარგი. იმედია ჩემი მიდგომის საწინააღმდეგო არაფერი გაქვს, ასეთიც არსებობს ამ ცხოვრებაში. ბეთ ავენი. მადლობელი ვრცელი და ინფორმატიული პასუხისთვის. აზრი გავიგე - ტექსტი დაქწერილია განწყობის შესაქმნელად. რატომაც არა? უბრალოდ, ამ ტიპის ნაწერთა ავტორებს უწინაც ვუსვამდი ამ კითხვას მაგრამ არ ვიცი, დაცინვად, ქიშპობად თუ რაღაც სხვა "სიცუდედ" ეჩვენებოდათ ალბათ და ამიტომ ყოველთვის ღიზიანდებოდნენ. არადა არც ვინმეს ვექიშპებოდი, უბრალოდ ჩემთვის, ადამიანისთვის რომელიც პროზას პირველ რიგში მისი კომერციული პოტეციალიდან გამომდინარე აფასებს, ამნაირი ტექსტი უბრალოდ ხათაბალაა! დაბნეულობის და გაუგებრობის წყარო. მაგრამ შენი პასუხი მაჩვენებს რომ ტყუილად არ დავმშრალვარ, როგორც იქნა მაინც გადავეყარე საღად მოაზროვნე ადამიანს, ძალიანაც კარგი. იმედია ჩემი მიდგომის საწინააღმდეგო არაფერი გაქვს, ასეთიც არსებობს ამ ცხოვრებაში.
18. ნეტა იცოდეთ, როგორ მიხარია, როცა კარგ ავტორს ვხვდები. უზომოდ კარგია. ჟუბიე ზედგამოჭრილი სახელია.
5 ჩემგან, ავტორო.
ნეტა იცოდეთ, როგორ მიხარია, როცა კარგ ავტორს ვხვდები. უზომოდ კარგია. ჟუბიე ზედგამოჭრილი სახელია.
5 ჩემგან, ავტორო.
17. ვეთანხმები ბატონ ჰარირამას და 99%-ს აქ გამომსვლელებისა
კარგი რამეა ფრიად :( შემეცოდა ჟუბია თუ ჟუბიე
მაგრამ რატომ ერქვა ჟუბია ეს ან გამომრჩა, ან ვერ გავიგე
5 ქულა ალალად ვეთანხმები ბატონ ჰარირამას და 99%-ს აქ გამომსვლელებისა
კარგი რამეა ფრიად :( შემეცოდა ჟუბია თუ ჟუბიე
მაგრამ რატომ ერქვა ჟუბია ეს ან გამომრჩა, ან ვერ გავიგე
5 ქულა ალალად
16. რაფერი კაი იყო:) რაფერი კაი იყო:)
15. მოით კი არა ბიძია- მოჭიშ, მოჭიშ უნდა თქვა და კი არ უნდა დუუყარო, არამედ, წუუყარო უნდა პაწა, არ გეკადრებათ მაი, გურულებს სალაპარაკო ენა რომ დუუმახინჯოთ, ნენა, აპაა. რაია აი. მოით კი არა ბიძია- მოჭიშ, მოჭიშ უნდა თქვა და კი არ უნდა დუუყარო, არამედ, წუუყარო უნდა პაწა, არ გეკადრებათ მაი, გურულებს სალაპარაკო ენა რომ დუუმახინჯოთ, ნენა, აპაა. რაია აი.
14. ყოჩაღ ავტორო! ძალიან მომეწონა. ისე რატომღაც მგონია, პურის კაკალზე უფრო, სიმინდის კაკალს დუუყრიდა ჟუბიე ქათამს და დედაც ასე დაავალებდა. ყოჩაღ ავტორო! ძალიან მომეწონა. ისე რატომღაც მგონია, პურის კაკალზე უფრო, სიმინდის კაკალს დუუყრიდა ჟუბიე ქათამს და დედაც ასე დაავალებდა.
13. ნინო. დიდი მადლობა!:)
ნინო. დიდი მადლობა!:)
12. ბატონო აზგო:) როდესაც რაიმე ნაწარმოების ავტორს ამგვარ კითხვას დაუსვამენ მინიმუმ მცირედ საგონებელში უნდა ჩავარდეს, მაგრამ ჩემს შემთხვევაში ეს არ მომხდარა და აი რატომ: თუ დამიჯერებ, არავითარი პრეტენზია მწერლობაზე არ გამაჩნია. აქ მხოლოდ იმ ნაწარმოებებს(შეასძლოა ხმამაღლად ჟღერდეს, მაგრამ ამ სიტყვას გვერდს ვერ აუვლი) ვდებ, რომელიც მე თითონ მომწონს. თუ ჩემი ხედვის კიდევ ვინმე აღმოჩნდება და მასაც მოეწონება, ეს მეტად გამახარებს. საეთოდ მიმაჩნია, რომ ნებისმიერი ნაწარმოები(ამ სიტყვას გვერდს აქაც ვერ აუვლი) რაღაც განწყობას უნდა ჰქმნიდეს. როგორც ჩანს შენთან დაკავშირებით ეს ვერ მოხერხდა, ეს კი ჩემი პრობლემა არ უნდა იყოს. თუ კომენტარების მიხედვით ვიმსჯელებთ მოიძებნა ადამიანები, ვისაც ეს განწყობა შეექმნა, რამაც, ვმეორდები, ძალიან გამახარა. ყველა მწერალს(ამ სიტყვას ამ შემთხვევაშიც გვერდს ვერ აუვლი) სჭირდება მკითხველი, მაგრამ ყველა მკითხველს გარკვეული მწერლები არ სჭირდება. მე შენთვის ასეთი ავღმოჩნდი, რაც ბუნებრივი რამ არის. ,, ცხოვრება შესაძლოა იყოს იღბლიანი ან უიღბლო, ბედნიერი ან უბედური, მაგრამ ნებისმიერი ადამიანის ცხოვრება უაღრესად საინტერესოა,, - ეს სიტყვები ბერნარდ შოუს ეკუთვნის და მე ამ მოსაზრებას ვიზიარებ და მიმაჩნია, რომ სევდა, რომელიც მეტ-ნაკლებათ ყოველი ჩვენთგანის ცხოვრებას ახლავს, გასაზიარებელია, მაგრამ იქ სადაც ადამიანის ტრაგედიაა, რასაც ადგილი აქვს ჟუბიას შემთხვევაში, აქ მინიმუმ გული და მინიმუმ სული არის საჭირო, რომ გაიზიარო. ვფიქრობდი არ მომიწევდა ამის თქმა და ისედაც ნათელი იქნებოდა მკითხველისათვის, რომ მარტოდდარჩენილი ჟუბიე დაუნის სინდრომით არის დაავადებული და მე ამით ამ ადამიანებისადმი ჩემი დამიკიდებულება გამოვხატე. გმადლობ შეკითხვისთვის. ბატონო აზგო:) როდესაც რაიმე ნაწარმოების ავტორს ამგვარ კითხვას დაუსვამენ მინიმუმ მცირედ საგონებელში უნდა ჩავარდეს, მაგრამ ჩემს შემთხვევაში ეს არ მომხდარა და აი რატომ: თუ დამიჯერებ, არავითარი პრეტენზია მწერლობაზე არ გამაჩნია. აქ მხოლოდ იმ ნაწარმოებებს(შეასძლოა ხმამაღლად ჟღერდეს, მაგრამ ამ სიტყვას გვერდს ვერ აუვლი) ვდებ, რომელიც მე თითონ მომწონს. თუ ჩემი ხედვის კიდევ ვინმე აღმოჩნდება და მასაც მოეწონება, ეს მეტად გამახარებს. საეთოდ მიმაჩნია, რომ ნებისმიერი ნაწარმოები(ამ სიტყვას გვერდს აქაც ვერ აუვლი) რაღაც განწყობას უნდა ჰქმნიდეს. როგორც ჩანს შენთან დაკავშირებით ეს ვერ მოხერხდა, ეს კი ჩემი პრობლემა არ უნდა იყოს. თუ კომენტარების მიხედვით ვიმსჯელებთ მოიძებნა ადამიანები, ვისაც ეს განწყობა შეექმნა, რამაც, ვმეორდები, ძალიან გამახარა. ყველა მწერალს(ამ სიტყვას ამ შემთხვევაშიც გვერდს ვერ აუვლი) სჭირდება მკითხველი, მაგრამ ყველა მკითხველს გარკვეული მწერლები არ სჭირდება. მე შენთვის ასეთი ავღმოჩნდი, რაც ბუნებრივი რამ არის. ,, ცხოვრება შესაძლოა იყოს იღბლიანი ან უიღბლო, ბედნიერი ან უბედური, მაგრამ ნებისმიერი ადამიანის ცხოვრება უაღრესად საინტერესოა,, - ეს სიტყვები ბერნარდ შოუს ეკუთვნის და მე ამ მოსაზრებას ვიზიარებ და მიმაჩნია, რომ სევდა, რომელიც მეტ-ნაკლებათ ყოველი ჩვენთგანის ცხოვრებას ახლავს, გასაზიარებელია, მაგრამ იქ სადაც ადამიანის ტრაგედიაა, რასაც ადგილი აქვს ჟუბიას შემთხვევაში, აქ მინიმუმ გული და მინიმუმ სული არის საჭირო, რომ გაიზიარო. ვფიქრობდი არ მომიწევდა ამის თქმა და ისედაც ნათელი იქნებოდა მკითხველისათვის, რომ მარტოდდარჩენილი ჟუბიე დაუნის სინდრომით არის დაავადებული და მე ამით ამ ადამიანებისადმი ჩემი დამიკიდებულება გამოვხატე. გმადლობ შეკითხვისთვის.
11. "ჯვარი ეწეროს" აქაურობასაც!
არც მე დავმალავ, რომ მომწონს ასე მოყოლილი ამბები. "ჯვარი ეწეროს" აქაურობასაც!
არც მე დავმალავ, რომ მომწონს ასე მოყოლილი ამბები.
10. ბეთ, ნება მომეცი აზგოს შეკითხვა დაგიკონკრეტო: ის გეკითხება, თუ რა საჭიროა საერთოდ მხატვრული პროზა. :) ბეთ, ნება მომეცი აზგოს შეკითხვა დაგიკონკრეტო: ის გეკითხება, თუ რა საჭიროა საერთოდ მხატვრული პროზა. :)
9. აი, რა ვიცი, ბეთ, ნიკო ლორთქიფანიძე მეგულება ერთი ასეთი, ორ სიტყვაში რომ მოგიყვებოდა ამგვარი სიღრმით და მეორე შენ ყოფილხარ. ერთი ზედმეტი სიტყვა არ წერია და არც არაფერი აკლია!
ყოჩაღ! აი, რა ვიცი, ბეთ, ნიკო ლორთქიფანიძე მეგულება ერთი ასეთი, ორ სიტყვაში რომ მოგიყვებოდა ამგვარი სიღრმით და მეორე შენ ყოფილხარ. ერთი ზედმეტი სიტყვა არ წერია და არც არაფერი აკლია!
ყოჩაღ!
8. ბეთ ავენ, რისი თქმა გინდოდა ამით? რომ ვიღაც ჭკუიდან გადასული ადამიანი ვერ ხვდება რომ დედამისი უკვე დიდი ხნის მკვდარია და რადგან სხვა გამომლაპარაკებელი არ ჰყავს ისევ მას ესაუბრება? კი არ მინდა რომ ეს კითხვა ცინიკურ გამოხდომად აღიქვა, არც იმაზე ვამბობ რამეს, კარგადაა დაწეროლი თუ ცუდად, უბრალოდ მაინრერსებს რაში მდგომარეობს ამ პროზაული ნაწარმოების იდეა? რამ გადაგაწყვეტინა ამის დაწერა? ბეთ ავენ, რისი თქმა გინდოდა ამით? რომ ვიღაც ჭკუიდან გადასული ადამიანი ვერ ხვდება რომ დედამისი უკვე დიდი ხნის მკვდარია და რადგან სხვა გამომლაპარაკებელი არ ჰყავს ისევ მას ესაუბრება? კი არ მინდა რომ ეს კითხვა ცინიკურ გამოხდომად აღიქვა, არც იმაზე ვამბობ რამეს, კარგადაა დაწეროლი თუ ცუდად, უბრალოდ მაინრერსებს რაში მდგომარეობს ამ პროზაული ნაწარმოების იდეა? რამ გადაგაწყვეტინა ამის დაწერა?
7. დიდი მადლობა ყველას. ბატონო მიშა, თქვენი სამართლიანი შენიშვნები გავითვალისწინე:) დიდი მადლობა ყველას. ბატონო მიშა, თქვენი სამართლიანი შენიშვნები გავითვალისწინე:)
6. ტექსტის ნახვამდე მეგონა, რომ რაღაც ფრანგულ ამბავს მოყვებოდა ავტორი- ჟუბიე ისე ფრანგულად ჟღერდა.
გურულმა დიალექტმა ტრაგიზმი ისე დაალბო, ისე დაათბო...
ტექსტის ნახვამდე მეგონა, რომ რაღაც ფრანგულ ამბავს მოყვებოდა ავტორი- ჟუბიე ისე ფრანგულად ჟღერდა.
გურულმა დიალექტმა ტრაგიზმი ისე დაალბო, ისე დაათბო...
5. კარგია და კარგად წერთ. წარმატებები. კარგია და კარგად წერთ. წარმატებები.
4. მარგალიტია ნამდვილი!
თუმცა, ტრაგიზმი, რომელიც მოდის თხრობიდან ნელ-ნელა, შეპარვით, აუჩქარებლად... ბევრად უფრო დახვეწილი იქნება, თუკი მინიმუმამდე დავა საავტორო ტექსტი.
მაგალითისთვის ერთ წინადადებას შემოგთავაზებთ:
ორიგინალის ციტატა: "- ფიქრობდა ფანჯარასთან მდგომი ღამესმიშტერებული ჟუბიე. მერე შეცივდა და ლოგინში ჩაწვა. დილით ადრიანად გაეღვიძა და ,,დედა,,-ო! დაიძახა."
ვერსია: "- ფიქრობდა ფანჯარასთან ღამესმიშტერებული ჟუბიე. შეცივდა და ლოგინში ჩაწვა. ადრიანად გაეღვიძა და, - დედაო! - დაიძახა.".
ტრაგიზმის მთელი დატვირთვა ჟუბიეს მონოლოგზეა გათვლილი და სრულიად მართებულად! ვერსიაში მოცემული მინიმალიმიზმი განსაკუთრებით ეფექტური იქნება ფინალში. ანუ, არა "ჟუბიე დედის საფლავის ცივ ქვაზე იჯდა და გუშინდელ და დღევანდელ ამბებს უყვებოდა." ... არამედ: "საფლავის ცივ ქვაზე იჯდა და გუშინდელ და დღევანდელ ამბებს უყვებოდა."
რამდენადაც თავს ააცილებთ კონკრეტიკას, იმდენად მძაფრია განცდა. მკითხველს არ უნდა უთხრა, - აი, მოემზადე, ახლა უნდა გატიროო... "საგზაო ნიშნების" გარეშე უნდა ატირო!
დაე, გაისარჯოს... თავად მიხვდეს (მერე, როგორ უხარია მკითხველს, რომ იცოდეთ?!), რომ დედის საფლავთან ზის გმირი... მითუმეტეს, რომ მეზობელს უკვე უთხრა, - დედასთან მივდივარო.
...და რაც მთავარია: ავტორისთვის უმჯობესია ყოველთვის, საკუთარი გმირის თვალით შეხედოს სამყაროს. ჟუბიე ხომ ცოცხლად აღიქვამს დედას? - ჰოდა, თქვენც მიყევით მის აღქმას...
არცერთი ბრჭყალი არ წარმოადგენს აუცილებლობას ნაწერში. გაათავისუფლეთ ეს მშვენიერება ზედმეტი ტვირთისგან. კუხნა კუხნაა და კამფორკა - კამფორკა...
ქულები რა ბედენაა? - შუბლზე კოცნა სჭირდება ავტორს ამისთანა ტექსტისთვის :)
მადლობა!
მარგალიტია ნამდვილი!
თუმცა, ტრაგიზმი, რომელიც მოდის თხრობიდან ნელ-ნელა, შეპარვით, აუჩქარებლად... ბევრად უფრო დახვეწილი იქნება, თუკი მინიმუმამდე დავა საავტორო ტექსტი.
მაგალითისთვის ერთ წინადადებას შემოგთავაზებთ:
ორიგინალის ციტატა: "- ფიქრობდა ფანჯარასთან მდგომი ღამესმიშტერებული ჟუბიე. მერე შეცივდა და ლოგინში ჩაწვა. დილით ადრიანად გაეღვიძა და ,,დედა,,-ო! დაიძახა."
ვერსია: "- ფიქრობდა ფანჯარასთან ღამესმიშტერებული ჟუბიე. შეცივდა და ლოგინში ჩაწვა. ადრიანად გაეღვიძა და, - დედაო! - დაიძახა.".
ტრაგიზმის მთელი დატვირთვა ჟუბიეს მონოლოგზეა გათვლილი და სრულიად მართებულად! ვერსიაში მოცემული მინიმალიმიზმი განსაკუთრებით ეფექტური იქნება ფინალში. ანუ, არა "ჟუბიე დედის საფლავის ცივ ქვაზე იჯდა და გუშინდელ და დღევანდელ ამბებს უყვებოდა." ... არამედ: "საფლავის ცივ ქვაზე იჯდა და გუშინდელ და დღევანდელ ამბებს უყვებოდა."
რამდენადაც თავს ააცილებთ კონკრეტიკას, იმდენად მძაფრია განცდა. მკითხველს არ უნდა უთხრა, - აი, მოემზადე, ახლა უნდა გატიროო... "საგზაო ნიშნების" გარეშე უნდა ატირო!
დაე, გაისარჯოს... თავად მიხვდეს (მერე, როგორ უხარია მკითხველს, რომ იცოდეთ?!), რომ დედის საფლავთან ზის გმირი... მითუმეტეს, რომ მეზობელს უკვე უთხრა, - დედასთან მივდივარო.
...და რაც მთავარია: ავტორისთვის უმჯობესია ყოველთვის, საკუთარი გმირის თვალით შეხედოს სამყაროს. ჟუბიე ხომ ცოცხლად აღიქვამს დედას? - ჰოდა, თქვენც მიყევით მის აღქმას...
არცერთი ბრჭყალი არ წარმოადგენს აუცილებლობას ნაწერში. გაათავისუფლეთ ეს მშვენიერება ზედმეტი ტვირთისგან. კუხნა კუხნაა და კამფორკა - კამფორკა...
ქულები რა ბედენაა? - შუბლზე კოცნა სჭირდება ავტორს ამისთანა ტექსტისთვის :)
მადლობა!
3. ეჰ.... რამხელა სევდა ეტევა ამ პატარა მოთხრობაში. ეჰ.... რამხელა სევდა ეტევა ამ პატარა მოთხრობაში.
2. კარგია სევდიანი ისტორია არისო, რომ გეუბნება ზოგი ავტორი შესავალშივე, ისე კი არაა, უბრალოდ გიყვება, თითქოს არაფერს განსაკუთრებულს და გასევდიანებს.
კარგია სევდიანი ისტორია არისო, რომ გეუბნება ზოგი ავტორი შესავალშივე, ისე კი არაა, უბრალოდ გიყვება, თითქოს არაფერს განსაკუთრებულს და გასევდიანებს.
1. რა კარგია...რა ვთქვა?...ტირლი მინდა კარგად წერთ, ძალიან კარგად...:-* არ ახალია ეს ჩემთვის, მაგრამ ა მეზარება ამის გამეორება, როცა ნაწერისგან სიამოვნებას ვიღებ... 5 რა კარგია...რა ვთქვა?...ტირლი მინდა კარგად წერთ, ძალიან კარგად...:-* არ ახალია ეს ჩემთვის, მაგრამ ა მეზარება ამის გამეორება, როცა ნაწერისგან სიამოვნებას ვიღებ... 5
|
|
მონაცემები არ არის |
|
|