ნაწარმოებები


გამარჯვებას ვუსურვებთ გმირ უკრაინელ ხალხს რუს აგრესორზე. დიდება უკრაინას !!!     * * *     Сла́ва Украї́ні !!!

ავტორი: ადვოკატი კახაბერ როდინაძე
ჟანრი: კრიტიკა-პუბლიცისტიკა
13 მაისი, 2017


110 წლის წინ, 1907 წელს მომხდარი მკვლელობის საქმის გახსნა ლინგვისტური ანალიზის მეთოდით

110 წლის წინ, 1907 წელს მომხდარი მკვლელობის საქმის გახსნა ლინგვისტური ანალიზის მეთოდით


ნოე ჟორდანია, არ მივიდა იმ შეხვედრაზე სადაც ილიას მკვლელობა დაიგეგმა, პილატესავით დაიბანა ხელები, თუმცა სულ პილატესავით არ მოქცეულა, პილატემ ხელის დაბანამდე სცადა მაინც სასიკვდილოდ განწირულის გამართლება.

საინტერესო საქმეა, 110 წლის წინ, 1907 წელს მომხდარი მკვლელობის საქმის გახსნა ლინგვისტური ანალიზის მეთოდით.

ესე იგი, ნოე ჟორდანია, ხომ? 

ნოე ჟორდანია  დაიბადა 1868 წლის  2 იანვარს (14 იანვარს) საქართველოში, ლანჩხუთში, გარდაიცვალა 1953 წლის 11 იანვარს საფრანგეთში, პარიზში.

ნოე ჟორდანია იყო  ე.წ. „პროფესიონალი რევოლუციონერი“, საბჭოთა კავშირის არსებობის დროს გავრცელებული ტერმინოლოგიით რომ ვთქვათ,  „მსოფლიო რევოლუციური მოძრაობის გამოჩენილი მოღვაწე“.

დღეს მოქმედი საქართველოს სისხლის სამართლის კოდექსის 315-ე მუხლით იმ საქმიანობას, რასაც ეწეოდა ნოე ჟორდანია, სახელად ჰქვია „ამბოხება“, რაც  ისჯება თავისუფლების აღკვეთით 20 წლამდე ვადით.

ნოე ჟორდანიას რევოლუციური ე.წ. „კლიჩკები“ (კულტურულად რომ ვთქვათ, „ფსევდონიმები“)  იყო კოსტროვი, ანი, ნარი, ნარიძე და მრავალი სხვა.

დღეს ძალიან არ უყვართ იმის გახსენება, რომ ნოე ჟორდანია იყო „რუსეთის სოციალ-დემოკრატიული მუშათა პარტიის“ (რსდმპ, რუს. Росси́йская Социа́л-Демократи́ческая Рабо́чая Па́ртия; РСДРП; ასევე მოიხსენიებოდა როგორც „რუსეთის სოციალ-დემოკრატიული პარტია“) წევრი.

„რუსეთის სოციალ-დემოკრატიული მუშათა პარტია“ შეიქმნა 1898 წელს, მოგვიანებით  გაიყო „ბოლშევიკურ“ (უმრავლესობის)  და „მენშევიკურ“ (უმცირესობის“) ფრაქციებად, მოგვიანებით „ბოლშევიკებმა“შეადგინეს „საბჭოთა კავშირის კომუნისტური პარტია“.

ნოე ჟორდანია იყო ქართველი სოციალ-დემოკრატების ლიდერი, „მენშევიკების“ ფრაქციის წევრი.

და აი სასწაული, „მენშევიკი“ ნოე ჟორდანია,  ქართველი სოციალ-დემოკრატების ლიდერი, „რუსეთის სოციალ-დემოკრატიული მუშათა პარტიის“ წევრი, ვლადიმირ ულიანოვის (ლენინის) თანაპარტიელი, გახდა საქართველოს დემოკრატიული რესპუბლიკის მთავრობის თავმჯდომარე.

დააკვირდით, საქართველოს ყველა ხელისუფლების მიერ, დაწყებული 1990 წლიდან,  რა თვალთმაქცურად  იყო მიჩქმალული ის  ფაქტი, რომ საქართველოს დემოკრატიული რესპუბლიკის მთავრობის თავმჯდომარე ნოე ჟორდანია იყო იმ პარტიის წევრი, რომლის წევრი იყო აგრეთვე ვლადიმირ ულიანოვი (ლენინი).

1991 წლიდან, როცა გამოცხადდა, რომ მოხდა 1918-1921 წლებში არსებული საქართველოს დემოკრატიული რესპუბლიკის სახელმწიფოებრივი დამოუკიდებლობის აღდგენა,  დღემდე გასულია თითქმის 30 წელი, და რამდენმა თქვენგანმა არ იცოდა, ამ სტრიქონების წაკითხვამდე,  რომ საქართველოს დემოკრატიული რესპუბლიკის მთავრობის თავმჯდომარე ნოე ჟორდანია იყო იმ პარტიის წევრი, რომლის წევრი იყო აგრეთვე ვლადიმირ ულიანოვი (ლენინი)?

რა საინტერესოა, ხომ?

ახლა კი გადავიდეთ ნოე ჟორდანიის წარმომავლობის განხილვამდე.

ნოე ჟორდანიას ბაბუის, რეჯებ ჟორდანიას გადმოცემით, მე-18 საუკუნის მეორე ნახევარში გურიაში იტალიური გემით ქალაქ გენუადან ჩასულა სამი კაცი. ერთი მათგანი იყო მებაღე, დანარჩენი ორი კი ვაჭარი.

ერთი წასულა სამეგრელოში და იქ დარჩენილა. მისი შთამომავალია ცაიშელი ჟორდანიები.

ერთი დაბრუნებულა უკან ხემელეთით, მაგრამ არხავეთს ვერ გასცდენია და მისი შთამომავლები არიან არხაველი ჟორდანიები.

მესამე დარჩენილა გურიაში, გურიელს მისთვის მიუცია მამულები და ყმები ლანჩხუთში. მისი შთამომავალია ლანჩხუთელი ჟორდანიები. უცხოელს ჰყავდა ოთხი ვაჟი, ოთხივე დაცოლშვილებული.

მათგან ერთს, კაცობას ჰყავდა შვილი რეჯები, რომელიც იყო ნოე ჟორდანიას  რეჯები  მონაწილეობდა ყირიმის ომში, სადაც მიიღო კაპიტნის ჩინი და სადაც დაიღუპა კიდეც.

ნოე ჟორდანიას ბაბუას რეჯებს დარჩა ოთხი შვილი: ბუჭუ, ფოტინე, ნიკოლოზი და იოსები.

ნოე ჟორდანიას მამა იყო ნიკოლოზი,  სოფლის მწიგნობარი, სწერდა არზებს, გამოდიოდა ვექილად და მედიატორად მომრიგებელ სასამართლოში.

როგორც ვხედავთ, ნოე ჟორდანიას ბაბუის, რეჯებ ჟორდანიას გადმოცემით, მათი წინაპარი გურიაში  ჩამოსულა მე-18 საუკუნის მეორე ნახევარში იტალიური გემით ქალაქ გენუადან.

საინტერესოა, მანამ სანამ ნოე ჟორდანიას წინაპარი გურიაში  მე-18 საუკუნის მეორე ნახევარში იტალიური გემით ქალაქ გენუადან ჩამოვიდოდა, თვითონ გენოაში საიდან მივიდა?

ძალიან საინტერესო კითხვაა. პირდაპირი კავშირი აქვს 1907 წელს მომხდარი მკვლელობის საქმესთან. ჩვენ შევეცდებით ამ კითხვაზე პასუხის გაცემას.

ყურადღებით დავაკვირდეთ მკვლელობის საქმის გახსნისთვის საკვანძო მნიშვნელობის მქონე დაშიფრულ სიტყვას „“ჟორდანია“.

დავწეროთ დაშიფრული სიტყვა „ჟორდანია“ ლათინური ასოებით.

„Jordania“.

გავშიფროთ, გამოვიდა: „იორდანია“.

როგორც იტყვიან: „კომენტარების გარეშე“.

ნოე ჟორდანიაც მიწვეული იყო კრებაზე, მაგრამ არ მიბრძანდა, როგორც ყველაზე „ჭკვიანი“.

ის ხომ წარმოშობით „იორდანია“-დან იყო, არც თუ ისე შორეულ წარსულში ეს ტერიტორია ისტორიული  პალესტინის შემადგენლობაში შედიოდა.

ყველას აჯობა „ჭკუაში“. მოგვიანებით გახდა საქართველოს ბატონ-პატრონი, და საქართველოს ხაზინასთან (განძთან) ერთად პარიზში „დროზე“ „მოკურცხლა“, სადაც საქართველოს ხაზინის (განძის) დიდი ნაწილი წარმატებით „შეჭამა“.

„იორდანია“-ს ტრადიციის შესაბამისად.

მკვლელობის უშუალო აღმსრულებლები იყვნენ:

გიორგი (გიგლა) ბერბიჭაშვილი, ივანე ინაშვილი, გიორგი (ლომა) ხიზანიშვილი, პავლე ფშავლიშვილი (აფციაური) და ''ვინმე იმერელი'', ასევე მეეტლე თედო ლაბაური.


კახაბერ როდინაძე
ადვოკატი
ბათუმი, აჭარა
13.05.2017

კომენტარები ილუსტრაციები რეცენზიები