სკოლის კედლები, მასწავლებელი თანაკლასელს ეძახის ციგანს, როგორც შეურაცხმყოფელ სიტყვას, მე ამას ვისმენ. Მიუხედავად ამისა ვეკედლები ამ სკოლის კედლებს, და ვირთულებ დღიურ გამოსამუშავებელს. სკოლის მერე კი, ხელჩანთაში ქართულის წიგნით, გთხოვთ დახმარებას ქუჩებში, სკვერებში, ეკლესიის ეზოებში, ჩემს შემხედვარე კლასელის მშობელს შვილი გადაჰყავს ჩემი სკოლიდან, კეთილი მღვდელი ეზოდან მაგდებს, მეძახის ციგანს, როგორც შეურაცხმყოფელ სიტყვას, შუა ღამით კი, როცა სახლში ვბრუნდები, (შესრულებული პროგრამა მინიმუმით) ვშლი ქართულის წიგნს, ვკითხულობ კოსმოპოლიტიზმს და პატრიოტიზმს, ვუყურებ ღამეს და მიხარია, რომ მე ვარ ბოშა, მე ვარ ციგანი, დაღლილი, თუმცა თავისუფალი ყველასა და ყველაფრისაგან.
კომენტარები |
ილუსტრაციები |
რეცენზიები |
|
33. ბავშვობაში, პაპაჩემი ( მამაჩემის მამა) განსაკუთრებული მოუსვენრობის, სიცელქისა და გრძელი შავი ხვეული თმის გამო, ციგანს მეძახდა. ხან ჭინკასაც მეძახდა, ძალიან გამხდარი ვიყავი კალიასავით გრძელი და ღონიერი ფეხებით, მუდამ გადატყაული მუხლებით და დაკაწრული კანჭებით. მაგრამ ამას ისეთი სითბოთი და სიყვარულით მეუბნებოდა, ახლაც კი გული მითბება. ნეტავ ცოცხალი იყოს და ისევ ეგრე მეძახდეს. ზუსტად მაგ დროიდან მიყვარს ბოშები და მას მერე არც შემცვლია ეგ განწყობა. მე ვისაც ვგავარ -ის მიყვარს, ესაა ადამიანის მეტრონომი.
მართალი ხარ, რა ემოციითაც გეძახიან, ისეც აღიქვამ. ახლა ლექსზე, თეთრ ლექსს შინაგანი რიტმი ალამაზებს, მე კი ეს რიტმი მხოლოდ ერთგან დავიჭირე აი აქ: Მიუხედავად ამისა ვეკედლები ამ სკოლის კედლებს, - სხვაგან არაა.
და კიდევ, მთლად ბოლო სტროფზე, შეკითხვა გამიჩნდა: კოსმოპოლიტიზმისა და პატრიოტიზმისგანაც თავისუფალია წარმოსახვითი პერსონაჟი?
ბავშვობაში, პაპაჩემი ( მამაჩემის მამა) განსაკუთრებული მოუსვენრობის, სიცელქისა და გრძელი შავი ხვეული თმის გამო, ციგანს მეძახდა. ხან ჭინკასაც მეძახდა, ძალიან გამხდარი ვიყავი კალიასავით გრძელი და ღონიერი ფეხებით, მუდამ გადატყაული მუხლებით და დაკაწრული კანჭებით. მაგრამ ამას ისეთი სითბოთი და სიყვარულით მეუბნებოდა, ახლაც კი გული მითბება. ნეტავ ცოცხალი იყოს და ისევ ეგრე მეძახდეს. ზუსტად მაგ დროიდან მიყვარს ბოშები და მას მერე არც შემცვლია ეგ განწყობა. მე ვისაც ვგავარ -ის მიყვარს, ესაა ადამიანის მეტრონომი.
მართალი ხარ, რა ემოციითაც გეძახიან, ისეც აღიქვამ. ახლა ლექსზე, თეთრ ლექსს შინაგანი რიტმი ალამაზებს, მე კი ეს რიტმი მხოლოდ ერთგან დავიჭირე აი აქ: Მიუხედავად ამისა ვეკედლები ამ სკოლის კედლებს, - სხვაგან არაა.
და კიდევ, მთლად ბოლო სტროფზე, შეკითხვა გამიჩნდა: კოსმოპოლიტიზმისა და პატრიოტიზმისგანაც თავისუფალია წარმოსახვითი პერსონაჟი?
32. დაისვენებს პალადა ცოტა ხნით. განიტვირთება, იმედია. დაისვენებს პალადა ცოტა ხნით. განიტვირთება, იმედია.
31. მოდერები რაც აკეთებენ? სიძულვილის ენის გამოყენების უფლება რატომ აქვს, ბატონმა თუ ქალბატონი - პალადას? (ახლები - არ დაიბნეთ, ძველებმა იცით, რომ ნინო დარბაისელი ვარ. აქ ქულები გამითავდა და ეს ნიკი დამჭირდა) მოდერები რაც აკეთებენ? სიძულვილის ენის გამოყენების უფლება რატომ აქვს, ბატონმა თუ ქალბატონი - პალადას? (ახლები - არ დაიბნეთ, ძველებმა იცით, რომ ნინო დარბაისელი ვარ. აქ ქულები გამითავდა და ეს ნიკი დამჭირდა)
30. აქ რა ამბები ყოფილა, რაებს წერთკაცო :/ ევა წერა არ შეწყვტო და არც გამოქვეყნება. უარესებსაც შეხვდები და გადაეყრები.
და ხალხო, ამდნი ბოდვა საჭირო არაა, შეაფასეთ ლიტერატურა. დანარჩენისთვის არსებობს სხვა უამრავი სივრცე. იმდენი უხერხული რამ წავიკითხე, სირცხვილი დამემართა აქ ზოგიერთების ნაცვლად. აქ რა ამბები ყოფილა, რაებს წერთკაცო :/ ევა წერა არ შეწყვტო და არც გამოქვეყნება. უარესებსაც შეხვდები და გადაეყრები.
და ხალხო, ამდნი ბოდვა საჭირო არაა, შეაფასეთ ლიტერატურა. დანარჩენისთვის არსებობს სხვა უამრავი სივრცე. იმდენი უხერხული რამ წავიკითხე, სირცხვილი დამემართა აქ ზოგიერთების ნაცვლად.
29. ევა, ვაღიარებ, რომ როგორც ჩანს ყველა კომენტარი არ მქონდა წაკითხული. და იმ ნაწილში, სადაც "არავის" დავწერე, შევცდი. ( ახლა გადავხედე ხელახლა). მოკლედ, კარგი ავტორი ხარ, ამიტომ ჭკვიანიც იქნები და ამ ყველაფრის სწორად შეფასებაც არ გაგიჭირდება. მე დაგემშვიდობები) ევა, ვაღიარებ, რომ როგორც ჩანს ყველა კომენტარი არ მქონდა წაკითხული. და იმ ნაწილში, სადაც "არავის" დავწერე, შევცდი. ( ახლა გადავხედე ხელახლა). მოკლედ, კარგი ავტორი ხარ, ამიტომ ჭკვიანიც იქნები და ამ ყველაფრის სწორად შეფასებაც არ გაგიჭირდება. მე დაგემშვიდობები)
28. ანა, არავის შეურაცხყოფა არ მიუყენებია? კარგად გადახედე კომენტარებს... ცუდია როცა მსგავს პორტალებში ლიტერატურას სცდება ხოლმე საუბარი და ეთნიკურ ნიადაგზე გადადის. რა თქმა უნდა, არ არის ზიზღის შემცველი კომენტარები გასათვალისწინებელი. ანა, არავის შეურაცხყოფა არ მიუყენებია? კარგად გადახედე კომენტარებს... ცუდია როცა მსგავს პორტალებში ლიტერატურას სცდება ხოლმე საუბარი და ეთნიკურ ნიადაგზე გადადის. რა თქმა უნდა, არ არის ზიზღის შემცველი კომენტარები გასათვალისწინებელი.
27. Ანა ჯავახიჺვილი: Აგრესიული არ ვარ :( მითუმეტეს თქვენს მიმართ. Და არც ის მეწყინება თუ ვინმეს ჩემი ნაწერები არ მოეწონება :( რა გჭირთ ხალხო? ჩათვალეთ რომ კამერუნელი შავკანიანი ვარ რომელსაც სიტყვა "ნიგერ" წყინს და მორჩა.
Მაგრამ როცა ამბობთ შეურაცხმყოფელი არავის არაფერი უკადრებიაო, "ციგანი - გადატანითი მნიშვნელობით ნიშნავს: უვარგისზე უვარგის ადამიანს, იქიდან გამოდინარე, რომ ციგნებზე უარესი ერი უბრალოდ არ არსებობს!" Ეს თუ შეურაცხყოფა არ არის და.. აღარ ვიცი მაშინ Ანა ჯავახიჺვილი: Აგრესიული არ ვარ :( მითუმეტეს თქვენს მიმართ. Და არც ის მეწყინება თუ ვინმეს ჩემი ნაწერები არ მოეწონება :( რა გჭირთ ხალხო? ჩათვალეთ რომ კამერუნელი შავკანიანი ვარ რომელსაც სიტყვა "ნიგერ" წყინს და მორჩა.
Მაგრამ როცა ამბობთ შეურაცხმყოფელი არავის არაფერი უკადრებიაო, "ციგანი - გადატანითი მნიშვნელობით ნიშნავს: უვარგისზე უვარგის ადამიანს, იქიდან გამოდინარე, რომ ციგნებზე უარესი ერი უბრალოდ არ არსებობს!" Ეს თუ შეურაცხყოფა არ არის და.. აღარ ვიცი მაშინ
26. "წერე ევა და დანარჩენი ფეხზე დაიკიდე" დიაკუსიის პროცესში რომ წერ გიორგი)) "კონტექსტია მთავარი")) დანარჩენი ვერ გავიგე, რა ორს პლიუს ორი. ნუ კაი, არც მაინტერესებს. ლიტერატორობაზე რომ იდება აქ თავები, მინიმუმ ტექსტის გააზრება უნდა შეგვეძლოს და ასევე მინიმუმ, მიმღებლობა ნული არ უნდა იყოს. ფეხებზე დაკიდებას რომ ურჩევ, უკვე შეცდომაა, რადგან ფართო აზროვნების ადამიანმა მოსმენა უნდა შეძლოს და იმ ადამიანების აზრის პატივისცემა, რომელიც მასზე დროს ხარჯავენ. ერთ-ერთი პირველი ვიყავი, ვინც ამ ავტორის ნაწერით მოვიხიბლე და არც ამის დაწერა დამზარებია. უხერხულია, შენი აზრის სიმტკიცისთვის, სხვისი აზრის ფეხებზე დაკიდება რომ მიგაჩნია სწორად. ამ ავტორისთვის არავის შეურაცხყოფა არ მიუყენებია, თუ ეროვნებით აპელირებს კიდე ვეტყვი, რომ ასობით ძალიან ნეგატიური კომენტარი ყოფილა ჩემ მიმართ, რომელიც არ ვარ ბოშა და ეს იყო ბუნებრივი, რადგან აქ ამისთვიდ იდება ნაწარმოებები. მეც მწყინდა თავიდან, მაგრამ კარგია რომ არავის დაუწერია ფეხებზე დაიკიდე ამათი აზრიო.) მე დავასრულე. "წერე ევა და დანარჩენი ფეხზე დაიკიდე" დიაკუსიის პროცესში რომ წერ გიორგი)) "კონტექსტია მთავარი")) დანარჩენი ვერ გავიგე, რა ორს პლიუს ორი. ნუ კაი, არც მაინტერესებს. ლიტერატორობაზე რომ იდება აქ თავები, მინიმუმ ტექსტის გააზრება უნდა შეგვეძლოს და ასევე მინიმუმ, მიმღებლობა ნული არ უნდა იყოს. ფეხებზე დაკიდებას რომ ურჩევ, უკვე შეცდომაა, რადგან ფართო აზროვნების ადამიანმა მოსმენა უნდა შეძლოს და იმ ადამიანების აზრის პატივისცემა, რომელიც მასზე დროს ხარჯავენ. ერთ-ერთი პირველი ვიყავი, ვინც ამ ავტორის ნაწერით მოვიხიბლე და არც ამის დაწერა დამზარებია. უხერხულია, შენი აზრის სიმტკიცისთვის, სხვისი აზრის ფეხებზე დაკიდება რომ მიგაჩნია სწორად. ამ ავტორისთვის არავის შეურაცხყოფა არ მიუყენებია, თუ ეროვნებით აპელირებს კიდე ვეტყვი, რომ ასობით ძალიან ნეგატიური კომენტარი ყოფილა ჩემ მიმართ, რომელიც არ ვარ ბოშა და ეს იყო ბუნებრივი, რადგან აქ ამისთვიდ იდება ნაწარმოებები. მეც მწყინდა თავიდან, მაგრამ კარგია რომ არავის დაუწერია ფეხებზე დაიკიდე ამათი აზრიო.) მე დავასრულე.
25. 30. შეურაცხყოფას მე არავის ვაყენებ და არც კონკრეტულად შევხებივარ ვინმეს.
სირცხვილია 2+2 -ზე რომ მიდის კამათი, მით უმეტეს ისეთ პორტალზე, სადაც წესით მეტად შეგნებული საზოგადოება უნდა იყოს შეკრებილი.
ხშირად უწყინარი სიტყვებიც კი შეურაცხმყოფელია, კონტექსტია მთავარი, კ ო ნ ტ ე ქ ს ტ ი .
30. შეურაცხყოფას მე არავის ვაყენებ და არც კონკრეტულად შევხებივარ ვინმეს.
სირცხვილია 2+2 -ზე რომ მიდის კამათი, მით უმეტეს ისეთ პორტალზე, სადაც წესით მეტად შეგნებული საზოგადოება უნდა იყოს შეკრებილი.
ხშირად უწყინარი სიტყვებიც კი შეურაცხმყოფელია, კონტექსტია მთავარი, კ ო ნ ტ ე ქ ს ტ ი .
24. 24 კომენტარი , მთლიანად არა, მაგრამ მომეწონა ეს : რატომ სომხეთში არ ჩასახლდით, რა თქმა უნდა თავისუფლება , სიტყვის თავისუფლება უნდა დავიცვათ, მაგრამ როცა მკითხველს ვაწვდით რაიმე ინფორმაციას უმჯობესია ჯერ კარგი ამბავი მოგვაწოდოთ, მაგ. რისი კმაყოფილი ხართ და მერე უკმაყოფილების. პირადად მე არასოდეს მაინტერესებს ვინ დგას ნაწერის უკან, არც ერი, არც წლოვანება და არც ფიზონომია. შეუძლებელია მწერლის პიროვნებისა და შემოქმედების იდენტურობის დადგენა, ხშირ შემთხვევაში ავტორის პიროვნება არ ჰგავს მისივე ნაწარმოებს..
.ლიტერატურულმა გამოცდილებამ გვიჩვენა, რომ ნაკლებად სანდოა მემუარები, მოგონებები და თვით ავტორთა აღიარებაც კი...ხანდახან ისინი ერთმანეთს გამორიცხავენ. ესაა ჩემი კონკრეტული აზრი. .რა თქმა უნდა წერა განაგრძე და წარმატებასაც გისურვებ.
24 კომენტარი , მთლიანად არა, მაგრამ მომეწონა ეს : რატომ სომხეთში არ ჩასახლდით, რა თქმა უნდა თავისუფლება , სიტყვის თავისუფლება უნდა დავიცვათ, მაგრამ როცა მკითხველს ვაწვდით რაიმე ინფორმაციას უმჯობესია ჯერ კარგი ამბავი მოგვაწოდოთ, მაგ. რისი კმაყოფილი ხართ და მერე უკმაყოფილების. პირადად მე არასოდეს მაინტერესებს ვინ დგას ნაწერის უკან, არც ერი, არც წლოვანება და არც ფიზონომია. შეუძლებელია მწერლის პიროვნებისა და შემოქმედების იდენტურობის დადგენა, ხშირ შემთხვევაში ავტორის პიროვნება არ ჰგავს მისივე ნაწარმოებს..
.ლიტერატურულმა გამოცდილებამ გვიჩვენა, რომ ნაკლებად სანდოა მემუარები, მოგონებები და თვით ავტორთა აღიარებაც კი...ხანდახან ისინი ერთმანეთს გამორიცხავენ. ესაა ჩემი კონკრეტული აზრი. .რა თქმა უნდა წერა განაგრძე და წარმატებასაც გისურვებ.
23. არადა სულ სხვა რამე დავწერე, რომ დაუფიქრდეთ.( მიზეზები დავწერე ესე რატოა და რომ ეს ცუდია და რომ ეს ერთმანეთშიც გვახასიათებს და რომ მე გიწონებ ლექსს. დისკუსიაში კი მხოლოდ იმიტომ ჩავერთე, რომ თქვენ იყავით აქტიურად ჩართული. ნება თქვენია. "ფუ შე ქართველოოც" არ გამიკვირდება, რომ იცოდეთ. საქართველოში არის ისეთი ეთნიკური კუთხეები, სადაც ქართველებს კარგა გვარიანად ჩაგრავენ და აბულინგებენ. ამიტომ წინა კომენტარში ვთქვი, რომ ამ გაჭირვებულ ქვეყანაში, საზოგადოება ჩაშვებულია თავის გასატან პრობლემებში და ვერ ახერხებს იმგვარ ფორმირებას, რომ არც თვითონ დაიჩაგროს, არც სხვა დაჩაგროს და არც ერთმანეთი, რაც ძალიან ს ა მ წ უ ხ ა რ ო ა! თქვენ კიდე, ინტერპრეტაცია თუ გინდათ გამოთქმულ აზრს გაუკეთოთ და თავად ხართ აგრესიულად მომართული, კი ბატონო. მეორედ აზრის გამოთქმაც დამეზარება:)
ზარქუა, შეგიძლია, ფეხებზე დაიკიდო შენს ვიწრო წრეში რომ იქნები რაც გინდა. მაგრამ საჯაროდ, ჩვენი შეურაცხყოფით უფრო ტოლერანტი და აზრზემოსული ვერ გამოდიხარ.))
არადა სულ სხვა რამე დავწერე, რომ დაუფიქრდეთ.( მიზეზები დავწერე ესე რატოა და რომ ეს ცუდია და რომ ეს ერთმანეთშიც გვახასიათებს და რომ მე გიწონებ ლექსს. დისკუსიაში კი მხოლოდ იმიტომ ჩავერთე, რომ თქვენ იყავით აქტიურად ჩართული. ნება თქვენია. "ფუ შე ქართველოოც" არ გამიკვირდება, რომ იცოდეთ. საქართველოში არის ისეთი ეთნიკური კუთხეები, სადაც ქართველებს კარგა გვარიანად ჩაგრავენ და აბულინგებენ. ამიტომ წინა კომენტარში ვთქვი, რომ ამ გაჭირვებულ ქვეყანაში, საზოგადოება ჩაშვებულია თავის გასატან პრობლემებში და ვერ ახერხებს იმგვარ ფორმირებას, რომ არც თვითონ დაიჩაგროს, არც სხვა დაჩაგროს და არც ერთმანეთი, რაც ძალიან ს ა მ წ უ ხ ა რ ო ა! თქვენ კიდე, ინტერპრეტაცია თუ გინდათ გამოთქმულ აზრს გაუკეთოთ და თავად ხართ აგრესიულად მომართული, კი ბატონო. მეორედ აზრის გამოთქმაც დამეზარება:)
ზარქუა, შეგიძლია, ფეხებზე დაიკიდო შენს ვიწრო წრეში რომ იქნები რაც გინდა. მაგრამ საჯაროდ, ჩვენი შეურაცხყოფით უფრო ტოლერანტი და აზრზემოსული ვერ გამოდიხარ.))
22. წერე ევა, წერე, დანარჩენი ფეხებზე დაიკიდე.
თავიდანვე აღვნიშნე, რომ უნიჭიერესი ავტორი გამოჩნდა ურაკზე და მზად უნდა იყო "თავდასხმებისთვის" ჩვენ ასე გვჩვევია ხოლმე. წერე ევა, წერე, დანარჩენი ფეხებზე დაიკიდე.
თავიდანვე აღვნიშნე, რომ უნიჭიერესი ავტორი გამოჩნდა ურაკზე და მზად უნდა იყო "თავდასხმებისთვის" ჩვენ ასე გვჩვევია ხოლმე.
21. აქ აგრესიული ტონი მარტო მე მეჩვენება? მერომ ჩემს შვილს გავუბრაზდე და ვუთხრა, ფუ შე ქართველოო, მაშინ როცა რამეეს დააშავებს, არ იქნება დისკრიმინაცია? მე არავისაგან არაფერს ვითხოვ, არც პატივისცემას, არც დაფასებას, არც იმას რომ ტექსტი მომიწონოს ვინმემ, მაგრამ რასისტული და ქსენოფობიური მიდგომა კარგს არაფერს მოუტანს არავის.
Სკოლის მოსწავლე კი ნამდვილად არ ვარ. 31 წლის ვარ, და თუ ეს ლიტ-საიტია, განაგდეთ ეროვნული სნობიზმი, დამიწუნეთ ან მომიწონეთ ტექსტი, ვაიმე ბოშამ წერა კითხვა იცისო, იმას კი ნუ მეძახით?
Კიდე ვიმეორებ, არაფერს ავ ვითხოვ, იბრალოდ სიძულვილის ელემენტები ამოიღეთ ენიდან. აქ აგრესიული ტონი მარტო მე მეჩვენება? მერომ ჩემს შვილს გავუბრაზდე და ვუთხრა, ფუ შე ქართველოო, მაშინ როცა რამეეს დააშავებს, არ იქნება დისკრიმინაცია? მე არავისაგან არაფერს ვითხოვ, არც პატივისცემას, არც დაფასებას, არც იმას რომ ტექსტი მომიწონოს ვინმემ, მაგრამ რასისტული და ქსენოფობიური მიდგომა კარგს არაფერს მოუტანს არავის.
Სკოლის მოსწავლე კი ნამდვილად არ ვარ. 31 წლის ვარ, და თუ ეს ლიტ-საიტია, განაგდეთ ეროვნული სნობიზმი, დამიწუნეთ ან მომიწონეთ ტექსტი, ვაიმე ბოშამ წერა კითხვა იცისო, იმას კი ნუ მეძახით?
Კიდე ვიმეორებ, არაფერს ავ ვითხოვ, იბრალოდ სიძულვილის ელემენტები ამოიღეთ ენიდან.
20. ლექსი კარგია. რაც შეეხება, დისკუსიას ნებისმიერი სახის კატეგორიულობა არ მგონია სწორი. საქართველო ეკონომიკურად დაბალგანვითარებულად ითვლება, მარტო სოციალურად დაუცველი გვყავს 532, 242 ადამიანი. არ გვაქვს დახმარების და განვითარების კონკრეტული პროგრამების საშუალება, მაგალითად ბოშებისთვის. არ ვარჩევ ბავშვს ეროვნების მიხედვით, რა თქმა უნდა, მაგრამ რახან დისკუსიაა ამ სახის, აქ ქართველი ბავშვებიც ავადდებიან და იღუპებიან შიმშილით და მოუვლელობით. შეურაცხმყოფელი სიტყვა კი, "ციგანი" რითია უარესი "მახინჯზე", "სოფლელზე","დაუნზე", "ბომჟზე" "დებილზე" და ა.შ. რაც მეტად თუ არა, ნაკლებად არაა გავრცელებული ერთი ეროვნების ბავშვებს შორისაც. (უარესები ზრდასრულებში). ეს რა თქმა უნდა, არის ძალიან ცუდი და გამოსასწორებელია ზოგადად. იმის თქმა მინდა, რომ თუ იმას გვსაყვედურობთ, რომ შესაბამისი ყურადღება ვერ გექცევათ, ეს ბევრი მიზეზით ხდება და ხშირად სცილდება კონკრეტული ინდივიდის ძალებს, ეგ განცდა, ან იქნებ სხვა კიდე იწვევს თქვენი ხალხის აგრესიას, რაც ჩემი თვალით ძალიან ხშირად მინახავს. (და რაც ასევე, არაა კარგი. დანაშაული დანაშაულია) ასევე, თუნდაც ის მინიმუმი, რაც არსებობას სჭირდება, იმასაც ხომ იმ გარკვეული ქართველებისგან იღებთ, რომლებიც არც დაგცინიან და წუხან თქვენზე. განათლების მიღება და დასაქმებაც ყოფილა შესაძლებელი:) უფრო მაღალგანითარებულ ქვეყანაში, არა მარტო ეკონომიკურად, იქნებ უკეთაც ყოფილიყავით, თუმცა აბა რა გითხრათ, ამ თავისუფლებას, რომელსაც ასე აფასებთ, როგორც ჩანს მაინც ახერხებთ აქ. მაგალითად, თქვენი პირველი ლექსი სხვა ბევრი წევრის ლექსზე უკეთ შევაფასე, რადგან სხვა ბევრზე უკეთესი იყო. მეც გამიხარდებოდა, ყველამ ვინც ამ ქვეყანაშია, ღირსეულად შეძლოს ცხოვრება, ვიყოთ ტოლერანტობის ზენიტში, მდიდრები, კარგი განათლებით, თბილები, მხიარულები და ა.შ. მაგრამ ამ ეტაპზე ეს ქვეყანა არის გაჭირვებული, მისი უმეტესი მაცხოვრებლისთვის, რაც ურთიერთდამოკიდებულებაზეც ისახება. სინამდვილეში ტერმინ "ციგანზე" გაცილებით რთული პრობლემაა, ბოშა ბავშვების აღრიცხვა, დაზღვევა და ა.შ. თუკი რამეა შესაძლებელი. ყველაფერი ამით, იმის თქმას ვცდილობ, რომ ის ჩიხი, რაც არსებობს,ვფიქრობ, არაა რაიმე თქვენ მიმართ განსაკუთრებული უპატივცემულობიდან წამოსული. ბევრი ფუნდამენტური მიზეზი აქვს, როგორც ეკონომიკური ისე სოციალური, მორალური, რომელიც მეტ-ნაკლებად "ერთ ქვაბში გვხარშავს" აქ მაცხოვრებლებს, და ჩვენც გვაქვს, ათასობით ეგეთი ჩიხი, რომელსაც ვერც ვერავის ვაბრალებთ)) ეს ლექსი შეიცავს, საყვედურის ელემენტებს, თუმცა პოეზია ძალიან თავისუფალი მგონია, ამიტომ მე მომწონს. ჩემ მიერ გამოთქმული აზრი კი, მხოლოდ დისკუსიას უკავშირდება. წარმატებებს გისურვებთ, გულით <3
ლექსი კარგია. რაც შეეხება, დისკუსიას ნებისმიერი სახის კატეგორიულობა არ მგონია სწორი. საქართველო ეკონომიკურად დაბალგანვითარებულად ითვლება, მარტო სოციალურად დაუცველი გვყავს 532, 242 ადამიანი. არ გვაქვს დახმარების და განვითარების კონკრეტული პროგრამების საშუალება, მაგალითად ბოშებისთვის. არ ვარჩევ ბავშვს ეროვნების მიხედვით, რა თქმა უნდა, მაგრამ რახან დისკუსიაა ამ სახის, აქ ქართველი ბავშვებიც ავადდებიან და იღუპებიან შიმშილით და მოუვლელობით. შეურაცხმყოფელი სიტყვა კი, "ციგანი" რითია უარესი "მახინჯზე", "სოფლელზე","დაუნზე", "ბომჟზე" "დებილზე" და ა.შ. რაც მეტად თუ არა, ნაკლებად არაა გავრცელებული ერთი ეროვნების ბავშვებს შორისაც. (უარესები ზრდასრულებში). ეს რა თქმა უნდა, არის ძალიან ცუდი და გამოსასწორებელია ზოგადად. იმის თქმა მინდა, რომ თუ იმას გვსაყვედურობთ, რომ შესაბამისი ყურადღება ვერ გექცევათ, ეს ბევრი მიზეზით ხდება და ხშირად სცილდება კონკრეტული ინდივიდის ძალებს, ეგ განცდა, ან იქნებ სხვა კიდე იწვევს თქვენი ხალხის აგრესიას, რაც ჩემი თვალით ძალიან ხშირად მინახავს. (და რაც ასევე, არაა კარგი. დანაშაული დანაშაულია) ასევე, თუნდაც ის მინიმუმი, რაც არსებობას სჭირდება, იმასაც ხომ იმ გარკვეული ქართველებისგან იღებთ, რომლებიც არც დაგცინიან და წუხან თქვენზე. განათლების მიღება და დასაქმებაც ყოფილა შესაძლებელი:) უფრო მაღალგანითარებულ ქვეყანაში, არა მარტო ეკონომიკურად, იქნებ უკეთაც ყოფილიყავით, თუმცა აბა რა გითხრათ, ამ თავისუფლებას, რომელსაც ასე აფასებთ, როგორც ჩანს მაინც ახერხებთ აქ. მაგალითად, თქვენი პირველი ლექსი სხვა ბევრი წევრის ლექსზე უკეთ შევაფასე, რადგან სხვა ბევრზე უკეთესი იყო. მეც გამიხარდებოდა, ყველამ ვინც ამ ქვეყანაშია, ღირსეულად შეძლოს ცხოვრება, ვიყოთ ტოლერანტობის ზენიტში, მდიდრები, კარგი განათლებით, თბილები, მხიარულები და ა.შ. მაგრამ ამ ეტაპზე ეს ქვეყანა არის გაჭირვებული, მისი უმეტესი მაცხოვრებლისთვის, რაც ურთიერთდამოკიდებულებაზეც ისახება. სინამდვილეში ტერმინ "ციგანზე" გაცილებით რთული პრობლემაა, ბოშა ბავშვების აღრიცხვა, დაზღვევა და ა.შ. თუკი რამეა შესაძლებელი. ყველაფერი ამით, იმის თქმას ვცდილობ, რომ ის ჩიხი, რაც არსებობს,ვფიქრობ, არაა რაიმე თქვენ მიმართ განსაკუთრებული უპატივცემულობიდან წამოსული. ბევრი ფუნდამენტური მიზეზი აქვს, როგორც ეკონომიკური ისე სოციალური, მორალური, რომელიც მეტ-ნაკლებად "ერთ ქვაბში გვხარშავს" აქ მაცხოვრებლებს, და ჩვენც გვაქვს, ათასობით ეგეთი ჩიხი, რომელსაც ვერც ვერავის ვაბრალებთ)) ეს ლექსი შეიცავს, საყვედურის ელემენტებს, თუმცა პოეზია ძალიან თავისუფალი მგონია, ამიტომ მე მომწონს. ჩემ მიერ გამოთქმული აზრი კი, მხოლოდ დისკუსიას უკავშირდება. წარმატებებს გისურვებთ, გულით <3
19. პალადა, ვერ მოგიწონებთ ფონს და საქციელს! ახალგაზრდა ადამიანი ორიოდე დღის წინ დარეგისტრირდა და ჯერ გაუწაფავი ხელით საკუთარი გულისტკივილი გაგვიზიარა. თან - სკოლის მოსწავლე ვარო, თან ვაჟა-ფშაველას ალუზიაც აქვს. თან ქართულად როგორ მეტყველებს და წერს! ამას წინათ კოკო გამსახურდია წერდა, საქართველოში ვინც ცხოვრობს, “ საქართველოელიაო”. გვიმრავლოს ასეთი კარგი “საქართველოელები”… იმდენად კარგად ფლობს ფრაზას, გამოგიტყდებით და მე ეს მაინც ჩვენი რომელიმე მეგობრის ლიტერატურული მისტიფიკაცია მგონია. პალადა, ვერ მოგიწონებთ ფონს და საქციელს! ახალგაზრდა ადამიანი ორიოდე დღის წინ დარეგისტრირდა და ჯერ გაუწაფავი ხელით საკუთარი გულისტკივილი გაგვიზიარა. თან - სკოლის მოსწავლე ვარო, თან ვაჟა-ფშაველას ალუზიაც აქვს. თან ქართულად როგორ მეტყველებს და წერს! ამას წინათ კოკო გამსახურდია წერდა, საქართველოში ვინც ცხოვრობს, “ საქართველოელიაო”. გვიმრავლოს ასეთი კარგი “საქართველოელები”… იმდენად კარგად ფლობს ფრაზას, გამოგიტყდებით და მე ეს მაინც ჩვენი რომელიმე მეგობრის ლიტერატურული მისტიფიკაცია მგონია.
18. განაგრძეთ მიდი :) განაგრძეთ. Მაინტერესებს სიძულვილის ენის კიდე რამდენ ტერმინს მოვისმენ. Აი ამის შემდეგ მგახსენებთ ჩემს სამსახურსა და თანამდებობას, ნაციონალიზმით სულ ანთებულო ქართველო :) განაგრძეთ მიდი :) განაგრძეთ. Მაინტერესებს სიძულვილის ენის კიდე რამდენ ტერმინს მოვისმენ. Აი ამის შემდეგ მგახსენებთ ჩემს სამსახურსა და თანამდებობას, ნაციონალიზმით სულ ანთებულო ქართველო :)
17. Თქვენ აუცილებლად აგებთ პასუხს ამ ყველაფერზე. Თქვენ აუცილებლად აგებთ პასუხს ამ ყველაფერზე.
16. ჩემთვის ტერმინს "ციგანს" არავითარი ნეგატიური დატვირთვა არ აქვს, არ ვეთანხმები წინა სახალხო დამცველსაც, არანაირ სტეროტიპულ განწყობას არ უწყობს ხელს, , ციგანი გარკვეულ ეთნიკურ ჯგუფს ნიშნავს, და ეს ნეგატიურობა ჩვენ გამოვიგონეთ, როგორც სახელების ნეგატურობა,"ჯემალა"", კუკურა" "მიხო, მარო, ანეტა, აგრაფინებიო და ასე გახსოვ ?როგორ 1971 წელს ჩატარდა მეჯდუნაროდნი კონგრეს ციგანო , მაშინ აკრძალავდნენ თუ ნეგატიური იყო, ეს ჩვენ ვართ რომ, ბავშვებს ცელქობისას მივმართავთ, , "ნუ მაიმუნობ," ნუ ციგნობ, შე მამაძაღლი და ა.ს. რამდენჯერ ვყოფილვარ უცხოეთში არსად ტერმინის ციგანის ნეგატიურობა არ შემიმჩნევია, და არც სახელების, კი იციან მილანძღვა, მაგ, მაკოცე საჯდომზე, შე განავალო,, მაგათაც აქვთ შინაურულად უხამსი სიტყვები, მაგრამ არა ეთნიკური დამცირებები. სახალხო დამცველს უმჯობესი იქნებოდა აეხსნა ტერმინი ციგანი მეცნიერული დასაბუთებით, საიდან მოდის, ვინ შოიმიტანა, რას ნიშნავს, რატომ წარმოიშვა რომ არის ეთნიკური ჯგუფი შეიძლება ნეგატივი გამოიწვიოსო, ამიტომ მასწავლებლებისთვის, ბავშვებისთვის აეკრძალა ამ ტერმინის ნეგატიურობა. დრო შეიცვლება და ყველაფერი კარგად იქნება,'
საქართვლო პატარა გულით, დიდი სიყვარულით ყველა ეროვნებისა და ეთნიკური ჯგუფს დაიტევს.
ჩემთვის ტერმინს "ციგანს" არავითარი ნეგატიური დატვირთვა არ აქვს, არ ვეთანხმები წინა სახალხო დამცველსაც, არანაირ სტეროტიპულ განწყობას არ უწყობს ხელს, , ციგანი გარკვეულ ეთნიკურ ჯგუფს ნიშნავს, და ეს ნეგატიურობა ჩვენ გამოვიგონეთ, როგორც სახელების ნეგატურობა,"ჯემალა"", კუკურა" "მიხო, მარო, ანეტა, აგრაფინებიო და ასე გახსოვ ?როგორ 1971 წელს ჩატარდა მეჯდუნაროდნი კონგრეს ციგანო , მაშინ აკრძალავდნენ თუ ნეგატიური იყო, ეს ჩვენ ვართ რომ, ბავშვებს ცელქობისას მივმართავთ, , "ნუ მაიმუნობ," ნუ ციგნობ, შე მამაძაღლი და ა.ს. რამდენჯერ ვყოფილვარ უცხოეთში არსად ტერმინის ციგანის ნეგატიურობა არ შემიმჩნევია, და არც სახელების, კი იციან მილანძღვა, მაგ, მაკოცე საჯდომზე, შე განავალო,, მაგათაც აქვთ შინაურულად უხამსი სიტყვები, მაგრამ არა ეთნიკური დამცირებები. სახალხო დამცველს უმჯობესი იქნებოდა აეხსნა ტერმინი ციგანი მეცნიერული დასაბუთებით, საიდან მოდის, ვინ შოიმიტანა, რას ნიშნავს, რატომ წარმოიშვა რომ არის ეთნიკური ჯგუფი შეიძლება ნეგატივი გამოიწვიოსო, ამიტომ მასწავლებლებისთვის, ბავშვებისთვის აეკრძალა ამ ტერმინის ნეგატიურობა. დრო შეიცვლება და ყველაფერი კარგად იქნება,`
საქართვლო პატარა გულით, დიდი სიყვარულით ყველა ეროვნებისა და ეთნიკური ჯგუფს დაიტევს.
15. იმიტომ არ ვდებ, რომ ჩემი მოსაზრება გავამყარო. რაკი საკითხს ვარკვევთ, ჩემი მოსაზრების საწინააღმდეგოც რომ იყოს, ფაქტები თუ მოიპოვება, პატიოსნად უნდა დავდო. ვინმე უმწიფარი ხომ არა ვარ, ის მაინტერესებდეს, ოღონდ მართალი მე გამოვიდე! ყველა და და ყველასაც ან თავისუფალიც - ვერ გამოდის ლირიკული პერსონაჟი - იგი, ასე ვთქვათ, წყენის ჯაჭვითაა” დაბმული სოციალურ რეალობაზე. ადვილად მოწყვლადი ხასიათია დახატული.
იმიტომ არ ვდებ, რომ ჩემი მოსაზრება გავამყარო. რაკი საკითხს ვარკვევთ, ჩემი მოსაზრების საწინააღმდეგოც რომ იყოს, ფაქტები თუ მოიპოვება, პატიოსნად უნდა დავდო. ვინმე უმწიფარი ხომ არა ვარ, ის მაინტერესებდეს, ოღონდ მართალი მე გამოვიდე! ყველა და და ყველასაც ან თავისუფალიც - ვერ გამოდის ლირიკული პერსონაჟი - იგი, ასე ვთქვათ, წყენის ჯაჭვითაა” დაბმული სოციალურ რეალობაზე. ადვილად მოწყვლადი ხასიათია დახატული.
14. ბევრი დაწერეთ ბოშების ცხოვრებაზე რა. სულ მაინტერესებს და ვერსად ვივსებ ამ ინფორმაციის ნაკლებობას ბევრი დაწერეთ ბოშების ცხოვრებაზე რა. სულ მაინტერესებს და ვერსად ვივსებ ამ ინფორმაციის ნაკლებობას
13. მე მაინც ვერ ვხვდები ეს ლინკები თქვენს მოსაზრებას რატომ ამყარებს, ვფიქრობ პირიქითაც კი, ჩემს მხარეს იჭერს ამ უწყინარ დავაში. Ენის განმარტებას რაც შეეხება, ქართულ ენაში რომ ბევრი დისკრიმინაციურლი ტერმინი და სიტყვაა ეს არ არის ახალი.
Და ყველაფერს რომ თავი დავანებოთ, მწყინს ბატონო ეს ტერმინი და რა გავაკეთო? და მარტო მე არ ვარ ეგეთი. Ნებისმიერ რომას რომ უწოდო ციგანი, უსიამოვნო კონტესტში, გაბრაზდება, ან მის თვალწინ რომ უწოდო ბავშვს, ნუ ციგნობო... ძალიან ძალიან ეწყინება. მე მაინც ვერ ვხვდები ეს ლინკები თქვენს მოსაზრებას რატომ ამყარებს, ვფიქრობ პირიქითაც კი, ჩემს მხარეს იჭერს ამ უწყინარ დავაში. Ენის განმარტებას რაც შეეხება, ქართულ ენაში რომ ბევრი დისკრიმინაციურლი ტერმინი და სიტყვაა ეს არ არის ახალი.
Და ყველაფერს რომ თავი დავანებოთ, მწყინს ბატონო ეს ტერმინი და რა გავაკეთო? და მარტო მე არ ვარ ეგეთი. Ნებისმიერ რომას რომ უწოდო ციგანი, უსიამოვნო კონტესტში, გაბრაზდება, ან მის თვალწინ რომ უწოდო ბავშვს, ნუ ციგნობო... ძალიან ძალიან ეწყინება.
12. ესეც - ტერმინის განმარტების კიდევ ერთი წყარო - თუმცა პირობითად სანდო - ვიკიპედია ააკოპირეთ ლინკები და ძიებაში ჩასვით:
https://ka.m.wikipedia.org/wiki/ბოშები ესეც - ტერმინის განმარტების კიდევ ერთი წყარო - თუმცა პირობითად სანდო - ვიკიპედია ააკოპირეთ ლინკები და ძიებაში ჩასვით:
https://ka.m.wikipedia.org/wiki/ბოშები
11. https://ombudsman.ge/geo/zogadi-tsinadadeba/saqartvelos-saxalxo-damcvelma-termini-cigani-quchashi-mcxovrebi-da-momushave-bavshvebis-mimart-diskriminaciis-wamaxaliseblad-miichnia ეს წინა სახალხო დცველის ინიციატივის შესახებ. https://ombudsman.ge/geo/zogadi-tsinadadeba/saqartvelos-saxalxo-damcvelma-termini-cigani-quchashi-mcxovrebi-da-momushave-bavshvebis-mimart-diskriminaciis-wamaxaliseblad-miichnia ეს წინა სახალხო დცველის ინიციატივის შესახებ.
10. ეს - ლექსიკონის ჩვენ ენა:
“ციგანი არსებითი სახელი ნათესაობითი ბრუნვა: ციგნის 1. საუბრული იგივეა, რაც ბოშა. ციგნების ბანაკი. 2. გადატანითი ცუღლუტი, უწყინარი ხუმარა. დიდი ციგანი ვინმეა.” ეს - ლექსიკონის ჩვენ ენა:
“ციგანი არსებითი სახელი ნათესაობითი ბრუნვა: ციგნის 1. საუბრული იგივეა, რაც ბოშა. ციგნების ბანაკი. 2. გადატანითი ცუღლუტი, უწყინარი ხუმარა. დიდი ციგანი ვინმეა.”
9. რატომ გგონიათ, რომ ლექსი არ უნდა დაიცვათ? პირიქით, მზად უნდა იყოთ ყოველი სტრიქონის, სიტყვის, სასვენი ნიშნის დასაცავად. ვიდრე გამოაქვეყნებდეთ, ამ თვალით უნდა წაიკითხოთ აუცილებლად, თუ სერიოზულად უდგებით წერას. ეს დუმბაძის მოთხრობაა, “ბოშები”
https://poetry.ge/poets/nodar-dumbadze/prose/c-boshebi-motxroba კომენტარში არ დამეტევა, ლინკს გიდებთ.
სხვათა შორის, ციგანი, როგორც დისკრიმინაციული ტერმინი ოფიციალურად მიჩნეულია და შესაბამისად, ქართული პოლიტიკური დისკურსიდან ამოღებული უნდა იყოს ჯერ კიდევ წინა სახალხო დამცველის დროს. მომდევნო პოსტში დაგიდებთ იმ ლინკსაც.
რატომ გგონიათ, რომ ლექსი არ უნდა დაიცვათ? პირიქით, მზად უნდა იყოთ ყოველი სტრიქონის, სიტყვის, სასვენი ნიშნის დასაცავად. ვიდრე გამოაქვეყნებდეთ, ამ თვალით უნდა წაიკითხოთ აუცილებლად, თუ სერიოზულად უდგებით წერას. ეს დუმბაძის მოთხრობაა, “ბოშები”
https://poetry.ge/poets/nodar-dumbadze/prose/c-boshebi-motxroba კომენტარში არ დამეტევა, ლინკს გიდებთ.
სხვათა შორის, ციგანი, როგორც დისკრიმინაციული ტერმინი ოფიციალურად მიჩნეულია და შესაბამისად, ქართული პოლიტიკური დისკურსიდან ამოღებული უნდა იყოს ჯერ კიდევ წინა სახალხო დამცველის დროს. მომდევნო პოსტში დაგიდებთ იმ ლინკსაც.
7. რატომ გგონიათ ეგრე? სიტყვა ციგანს ხშირად იყენებთ საქართველოში, როგორც შეურაცხმყოფელ, დამამცირებელ ტერმინს, ძირითადად ბავშვების მიმართ. "Ციგანო-მაიმუნო" ჭრილობასავით დამდევს ეს სიტყვები დღემდე, ოღონდ ჩემს მიმართ არასოდეს თქმულა, ამით ჩემს კლასელებს ამცირებდნენ, და თითქოს სირცხვილი იყოს. Ასევე გაქვთ ტერმინი "ციგნობს" ანუ რაღაცას აფუჭებს. Გამომდინარე ამ ყველაფრიდან, ვფიქრობ რომ სავსებით სწორად მაქვს ციგანი ნახსენები. Არ გეგონოთ რომ ტექსტს ვიცავდე, გმადლობთ. რატომ გგონიათ ეგრე? სიტყვა ციგანს ხშირად იყენებთ საქართველოში, როგორც შეურაცხმყოფელ, დამამცირებელ ტერმინს, ძირითადად ბავშვების მიმართ. "Ციგანო-მაიმუნო" ჭრილობასავით დამდევს ეს სიტყვები დღემდე, ოღონდ ჩემს მიმართ არასოდეს თქმულა, ამით ჩემს კლასელებს ამცირებდნენ, და თითქოს სირცხვილი იყოს. Ასევე გაქვთ ტერმინი "ციგნობს" ანუ რაღაცას აფუჭებს. Გამომდინარე ამ ყველაფრიდან, ვფიქრობ რომ სავსებით სწორად მაქვს ციგანი ნახსენები. Არ გეგონოთ რომ ტექსტს ვიცავდე, გმადლობთ.
6. მეჩვენება, რომ სლენგი ,,ციგანი” - არასწორ კონტექსტშია გამოყენებული. კონცეპტუალურად - საყურადღებოა.
მეჩვენება, რომ სლენგი ,,ციგანი” - არასწორ კონტექსტშია გამოყენებული. კონცეპტუალურად - საყურადღებოა.
5. მეძნელება დავიჯერო ეზოდან გაგდების, არც ციგანი არის შეურაცხმყოფელი, განა ქურთი, სომეხი ან ქართველი რომ დამიძახონ მეწყინება? არა, ვიამაყებ და ისე გავივლი. ლექსი ზოგჯერ ძალიან გავს ავტორს, ან სხვაა, არ ვიცი რადენად ბიოგრაფიულია თუმცა მომეწონა , მუსიკის ხმა ისმის, ჟღერადი ფრაზებია,
მეძნელება დავიჯერო ეზოდან გაგდების, არც ციგანი არის შეურაცხმყოფელი, განა ქურთი, სომეხი ან ქართველი რომ დამიძახონ მეწყინება? არა, ვიამაყებ და ისე გავივლი. ლექსი ზოგჯერ ძალიან გავს ავტორს, ან სხვაა, არ ვიცი რადენად ბიოგრაფიულია თუმცა მომეწონა , მუსიკის ხმა ისმის, ჟღერადი ფრაზებია,
4. კარგი მელოდია აქვს. და ისეთია, ტქვენს სხვა ნაწერებს წამაკითხებს აუცილებლად. ვფიქრობ, გავიცანი კარგი ავტორი კარგი პოტენციალით. კარგი მელოდია აქვს. და ისეთია, ტქვენს სხვა ნაწერებს წამაკითხებს აუცილებლად. ვფიქრობ, გავიცანი კარგი ავტორი კარგი პოტენციალით.
2. კარგად წერ,ევა! ყოცაღ, შენ ასე კარგად რომ გისწავლია იმ სკოლაში! კარგად წერ,ევა! ყოცაღ, შენ ასე კარგად რომ გისწავლია იმ სკოლაში!
|
|
მონაცემები არ არის |
|
|