ნაწარმოებები



ავტორი: ადვოკატი კახაბერ როდინაძე
ჟანრი: კრიტიკა-პუბლიცისტიკა
8 ივლისი, 2021


ლბგტ აქტივისტები რუსთაველზე, ვინც პირველად დასავლეთი აქო (დაწერილია აკაკი წერეთლის ლექსის მიხედვით)

ლბგტ აქტივისტები რუსთაველზე, ვინც პირველად დასავლეთი აქო
(დაწერილია აკაკი წერეთლის ლექსის მიხედვით)


აჰა, ვიხილეთ თბილისის 2021-ის,
ლბგტ აქტივისტების,
სამარცხვინო „სიამაყის“ ვითომ „პრაიდი“,
რუსთაველის გამზირზე,
დროშანი ფერადნი შვიდფეროვანნი,
კაცნი ქალთა სამოსში,
ეცვათ ქალთა ნიფხავნი,
ხელთ ეპყრათ ტყავის მათრახნი,
ერთმანეთს უბრახუნებდნენ,
და ამას სიამაყის „პრაიდს“ ეძახდნენ.
აჰა, ვიხილეთ ბოლოს და ბოლოს,
რუსთაველის გამზირზე,
ვითომ „ეროვნული მოძრაობის“,
სინამდვილეში, -
„ეროვნული აფერისტების მოძრაობის“,
ნამდვილი სახე.
ვიხილეთ ბოლოს და ბოლოს,
„ეროვნული აფერისტების მოძრაობის“,
ლოგიკური დასასრული.


აკაკი წერეთლის,
და მისი რუსი ცოლის,
ანა ბაზილევსკაიას,
ჩხუბის შემხედვარე,
ან რად მოჰყავდა რუსი ცოლი,
თუ აგრე-რიგად არ მოსწონდა?
რა, ქართველი დაილია?
თუ აგრე-რიგად არ მოსწონდა?
და ამ ჩხუბის შემდეგ,
აკაკი წერეთლის მიერ დაწერილი ლექსის შემხედვარე,


ციტატის დასაწყისი,
"ვიყავ რუსეთში ვნახე ვაკენი,
ქალნი უნიფხვო, კაცნი - მაკენი.
ვაი ჩემო მიწა-წყალო, ვაი ჩემო შუქურ-მაქო,
მე იმისი დედა მოვ...ან, ვინც პირველად რუსი აქო"
ციტატის დასასრული,


ვიყავ ვაშინგტონში, ვიყავ ლონდონში, ვიყავ პარიზში,
ვიყავ რომში, ვიყავ ბერლინში,
ვნახე ლგბტ-პარადები,
ვნახე მთავრობების მიერ,
ლგბტ-ს მხარდაჭერის,
სახელმწიფო პოლიტიკა,
"ვნახე ვაკენი, ქალნი უნიფხვი, კაცნი მაკენი,
ვაი ჩემო საფეიქრო, ვაი ჩემო მასრა-მაქო,
მე იმ კაცის დედაც მოვ-ნ,
ვინც პირველად დასავლეთი აქო!"


დასავლეთში რა არის, ან რა არ არის,
ეს არ არის ჩვენი საქმე,
მაგრამ ჩვენი საქმე არის,
როცა დასავლეთის ელჩები საქართველოში,
დაჟინებით ითხოვენ და ბრძანებენ,
რომ საქართველოში ლგბტ-პარადები გაიმართოს!
”მე იმ კაცის დედაც მოვ-ნ”,
მისი ორმაგ სტანდარტებით,
ვინც პირველად დასავლეთი აქო!


დასავლეთის ბრმა მონები,
სასაცილო მასხარები,
აკაკის ნათქვამს,
ვერ ხვდებიან?
ვერ ხვდებიან, რაღას ამბობს, რას აგინებს?
"ქალნი უნიფხვო" - ანუ ”ბოზები”?
"კაცნი მაკენი" - ანუ ”პიდარასტები”?


დასავლეთის ბრმა მონები,
სასაცილო მასხარები,
აკაკის ნათქვამს,
ვერ ხვდებიან?
რომ აგინებს ”ბოზებს” და ”პიდარასტებს”?


ანუ, დასავლეთის ბრმა მონების,
სასაცილო მასხარების,
უკუღმართი ლოგიკით,
და მეტყველებით,
ხომ გამოდის, რომ,
აკაკი არის ”ჰომოფობი” და ”ბნელი ღრუზინი”?


დასავლეთის ბრმა მონებსა,
სასაცილო მასხარებსა,
რა ჰგონიათ,
აკაკის რომ ეხილა ევროპა,
მაშინდელი, დღევანდელიც,
არ იტყოდა?
”მე იმ კაცის დედაც მოვ-ნ,
ვინც პირველად დასავლეთი აქო!"



კახაბერ როდინაძე, ადვოკატი (ბათუმი, აჭარა)

08.07.2021


კომენტარები ილუსტრაციები რეცენზიები